Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Bitter på Bilia är man sannolikt efter att ha fått tillfälle att avnjuta Bilias höga kompetens i förhållande till debiteringen. Sist jag var på Bilia Alvik fick jag höra att "Lock-up kopplar man in med knapp och det har du inte på din låda, serru!" Kombinationen av totalt bristande kompetens och dryg attityd är verkligen lockande att betala 1800kr i timmen för.

Behöver jag tillägga att jag inte kommer att gå dit igen?
:lol: :lol: :lol:

Dag att ordna en tråd för bittra f d Biliakunder. :wink:

Tyvärr så finns det mindre kompetenta människor (läs idi---r) på dom flesta arbetsplatser.

:wink:
Höga tim debiteringar är inte bara unikt för Volvo. Det är inte bara i Sverige, utan i hela Europa, har det varit för höga priser
Det är därför EU tvingat bilföretagen släppa sin ”monopol”på service och reparationer.

Det är ingen hemlighet att man på tex Volvo tjänat stora pengar på sk eftermarknad, inte på att sälja bilar.

Efter 2005, när monopolet avskaffades, har det vuxit fram flera stora verkstadskedjor som tex Mekonomen Bilverkstad med 840 verkstäder samt Meca med 500.

Flera av dom är medlemmar i

*Kontrollerad Bilverkstad, den gröna punkten (kbv.se) http://www.kbv.nu/

*MRF

*Är ackrediterade (släcka besiktnings 2:or) http://search.swedac.se/index_ie.asp

Detta ställer höga krav på verkstäderna. Det räcker inte att man meckat med Lada och Vaz i hela sitt liv :lol: som någon beskrev här i forumet.

Jag är ingen verkstads ägare men däremot servat mina Volvo bilar i Stockholm i 23 års tid på olika verkstäder.

Man skulle säkert kunna skapa en tråd om VAG också men jag har bara ägt Volvo och Renault så jag kan inget om dom.
Hej.

Skrämmer liv i denna tråden då jag ska lämna in bilen på Volvo för några garantiåtgärder..
Vilken av Nacka, Haninge, Tyresö eller Segeltorp (finns det fler på södra sidan?) skulle Ni rekomendera.
Bor själv i Nacka / Älta.

Vid negativ kritik skriv gärna vad som inte är bra.

Tack på förhand!! :D

Tog några bilder på slangarna för[…]

Nu när ja tänker på så verka[…]

Kan det vara något annat som gör att […]

Tvättade bilen 2 gånger då vi f&a[…]