Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av cyberlelle
Jag har en liten fundering. Jag ska in med min bil på 4000 mils service.
Vid förra servicen så hade bilen gått 1893 mil. Måste jag göra servicen senast när bilen gått 3893 mil för att behålla garantierna, eller är det 4000 mil som gäller? Orsaken till att jag frågar är att jag bara har ca 40 mil kvar innan bilen gått 3893 och det är 10 dagar tills jag ska på service. "Min" servicetekniker hade inte tid förrän då och jag låter inte nån annan än han röra min bil eftersom att jag råkat ut för endel mindre kunniga mekaniker tidigare som gjort minst sagt dåliga arbeten eller medvetet skadat bilen.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Borde ju inte spela någon roll om det drar över med några mil.
Men vad är det som gäller egentligen? Hur mycket får man dra över på tid eller miltal utan att riskera att gå miste sin garanti.
Användarvisningsbild
av hixen
Bra fråga tomas, då Saab hade nekat ersättningen till flertalet av sina användare iom detta med havererade motorer pga oil sludge. Och då pratade vi om i vissa extrem fall privatpersoner som missat en service med högst 100 mil, tom mindre. På min fars Honda vet jag att det inte är 100% på miltalet, utan 200 mil upp eller ner spelar inte så stor roll. Kan ju dock inte tala för Volvos nya bilar, men kan inte tänka mig att det är 2000 mil efter din 1:a service, utan 4000 mil och något över som gäller.
Användarvisningsbild
av Tomas88
hixen skrev:men kan inte tänka mig att det är 2000 mil efter din 1:a service, utan 4000 mil och något över som gäller.
Nja. Att det är 2000 mil eller ett år efter senaste servicen som gäller är jag ganska säker på. Skulle det nu som exempel vara så att man bara kör 500 mil ett år och då gör en service så kan man ju inte köra 3500 mil innan nästa service.

Swedol har jag iaf köpt billig automatlå[…]

Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]

Helt rätt uppfattat angående vacuumslan[…]