- tor 28 jan 2010, 07:15
#372296
Hej!
Jag undrar om det är någon som vet om det är OK att köra på Nürburgring (Nordslingan) om man har Volvia som försäkringsbolag?
Jag vet att tävlingskörning inte är tillåten och det är inte det jag tänkt göra. Nürnburgring är ju klassad som en allmän väg med vägavgift. Vill gärna veta om jag har försäkringsskydd om jag kör där. Finns det någon som kollat upp detta med just Volvia?
Och innan någon skriver att Volvo inte är en sportbil så ber jag er inte göra det. Jag vet detta och jag vill köra Nordslingan för att det är en härlig, legendarisk vägsträcka och inte för att försöka slå bästa Volvovarvtiden med min Volvo. Men kul körning är det definitivt.
Jag undrar om det är någon som vet om det är OK att köra på Nürburgring (Nordslingan) om man har Volvia som försäkringsbolag?
Jag vet att tävlingskörning inte är tillåten och det är inte det jag tänkt göra. Nürnburgring är ju klassad som en allmän väg med vägavgift. Vill gärna veta om jag har försäkringsskydd om jag kör där. Finns det någon som kollat upp detta med just Volvia?
Och innan någon skriver att Volvo inte är en sportbil så ber jag er inte göra det. Jag vet detta och jag vill köra Nordslingan för att det är en härlig, legendarisk vägsträcka och inte för att försöka slå bästa Volvovarvtiden med min Volvo. Men kul körning är det definitivt.
Senast redigerad av 2 Racetwin2, redigerad totalt 0 gång.
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson