Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av perhall
Man blir galen på såna fel. Men jag tror inte att det hjälper så mycket att "hota" med media, de tar bara in en bråkdel av alla sådana förslag som kommer... och felet är lite för svårt att reproducera för att det ska vara riktigt slagkraftigt i en tidning t ex.

Tyvärr är det nog så numera också att utfattiga bilföretag inte kan vara hur generösa som helst mot sina kunder... när det handlar om att överleva så blir ju det långsiktiga ryktet lite mindre viktigt... ett tag i alla fall
Användarvisningsbild
av camaro69
@jahlgren

Klart att du ska hävda dina rättigheter. Åk tillbaka till säljaren och "slå näven i bordet", tala gärna om för säljaren att han borde skaffa nytt jobb. (Kanske som clown på ett tivoli )
Ta med en halmhatt med klippta hål för öronen till chefen. En fin symbolhandling.
Självklart ska du kräva en ny bil. Men då ska du ha nya D5:an som kompensation, minst. Den har 20% lägre förbrukning och är på över 200 hk.
Men vänta till vecka 15, då först kan den nytecknas.
Be dom tillverka två stycken lika, ifall du skulle få ett fel på den ena, så kan du ta den andra vid tillfälle. För det är ju klart att du ska minst två stycken som kompensation.

Självklart, så är stycket ovan ironi. Bara ett förtydligande, alltså.
:wink:

Bäste jahlgren.

Dags att vakna, det blir fel på bilar och andra produkter.
Då reparerar man dom. Ingen ger väl dig en bil som är behäftad med fel avsiktligt.

Klart som f-n att bilen beter sig underligt om du börjar parera emot. Styr dit du ska och ingen annan stans. Du kommer aldrig att besegra ett trilskande datasystem.
Jag har upplevt DSTC-fel på jobbets bilar. Då har felet varit att systemet reagerat för tidigt.
Men att börja kämpa emot dstc:n, får ju bara motsatt effekt.
av jahlgren
@ camaro69

Ehh, hade jag inte parerat emot när DSTCn ballade ur hade jag fan kört av vägen.
Ja klart att de ska laga felet, men hur många gånger. Det blir ju en jävla massa besök på verkstaden, jag har ett jobb också. Det får ju till följd att jag missar en massa tid hos kunder. Nej ett jävla skämt är det. Betalar jag 300.000+ så ska det fan bara fungera!
Användarvisningsbild
av Jensen
jahlgren skrev:@ camaro69

Ehh, hade jag inte parerat emot när DSTCn ballade ur hade jag fan kört av vägen.
Ja klart att de ska laga felet, men hur många gånger. Det blir ju en jävla massa besök på verkstaden, jag har ett jobb också. Det får ju till följd att jag missar en massa tid hos kunder. Nej ett jävla skämt är det. Betalar jag 300.000+ så ska det fan bara fungera!
Det finns bilar som kostar det tredubbla mot vad din kostat
som också går sönder, Inlägg redigerat då det bröt mot forumsreglerna! /~Kalle~

1998 nissan micra k11 bensin.

3G släcks

De flesta SIM-kort fungerar idag på alla ope[…]

Trasig Renault Scenic

Varit ute och grejat lite idag också. Kö[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

Vi bilägare skriver 2025-05-05 följande:[…]