Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fluffen
Köpte en 945:a för ett tag sedan och fick nu se en spricka i vindrutan som är bytt -07 av den förre ägaren.
Sprickan beror inte på något stenskott och den börjar i nederkant på rutan.
Är det någon som har koll på om det finns några garantier eller liknande eller ska man snällt betala en ny ruta. :roll:
av DDD
Om det är fel på varan eller om glasmästaren/verkstaden gjort ett felaktigt jobb vid monteringen har troligtvis möjlighet att reklamera rutan/monteringen om den är bytt hos en auktoriserad glasmästare.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Ja, den har blivit bytt hos en auktorierad glasmästare, har en fin liten klisterlapp ner i hörnet på rutan. :lol:
Har ju tyvärr inget kvitto på det. :cry:
Nekar de så står man ju där.....eller?
av DDD
Jo det kan fungera som ett underlag till reklamation om det framgår att det är just den glasmästarfirman som utfört jobbet samt om det framgår vilket datum jobbet är utfört.
Det skadar ju inte att prata med dem. :wink:
Användarvisningsbild
av Fluffen
Jag får prata med glasmästaren, han kanske inte är omöjlig även om jag har mina misstankar. :lol:
Håller på att polera och göra iordning bilen så den är avställd nu så det blir nog om några veckor tidigast.
Får skriva i tråden hur det går sen.
av DDD
Ja gör gärna det.

Tips vänta inte förlänge med att prata med dem. Du behöver kanske inte åka och visa upp bilen men prata med dem så att de noterar felet på din bil. Glöm inte att skriva upp namnet på den person du talat med hos glasmästaren och vad ni kommit överrens om vid samtalet.

MVH

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]