Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoNisse
Ni som kör Volvo 240, vilken försäkring/försäkringsbolag rekommenderar ni ?

Söker försäkring till min Volvo 240 och har fått pris på 13200 kr/år för endast trafikförsäkring.
av Malmstroem
Det är ungefär vad jag betalar i helförsäkring för min XC90 -17 hos Volvia. Och jag bor ändå i Stockholm...

Du får leta vidare. Även om du är ung och bor där försäkringskostnaden är hög så låter 13200 dyrt för endast trafikförsäkring.

Jag vill minnas att min far också har Volvia. Och han har väl just lämnat hundralappar till någon tusenlapp om året i försäkringskostnad...
av UnleashFusion
Galet att en 240 skall ligga på 13200?!/år.. vilken försäkringsbolag är det ?
denna pris är i klass som om jag skulle äga en BMW 550M / dyra & nya bilar
Jag tog en random 240 för att kolla vad det skulle kosta för mig och trafikförsäkring skulle gå på ~85kr och halv, 106 och hel 205kr .. och prisförslaget är via Volvia*

Kolla länsförsäkring, msverige , ica, volvia, folksam , trygghansa etcetc.
Användarvisningsbild
av VolvoNisse
UnleashFusion skrev:Galet att en 240 skall ligga på 13200?!/år.. vilken försäkringsbolag är det ?
denna pris är i klass som om jag skulle äga en BMW 550M / dyra & nya bilar
Jag tog en random 240 för att kolla vad det skulle kosta för mig och trafikförsäkring skulle gå på ~85kr och halv, 106 och hel 205kr .. och prisförslaget är via Volvia*

Kolla länsförsäkring, msverige , ica, volvia, folksam , trygghansa etcetc.
Pris fick jag från Svedea.
Från IF skulle trafikförsäkring gå på ca 1300 kr/år.
Får kolla med Volvia.
Senast jag hade försäkring hos Volvia höjdes priset från 3300 kr/år till 10550 kr, helförsäkring Volvo S60.
OM RYSSEN KOMMER

Ruttet när världens två störs[…]

Uppdatering XC60

Jag är precis på väg att byta och […]

En följdfråga. Slocknar SRS sen eller […]

Där är 2 st anslutningar på t&au[…]