Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Dsqnow
Hej sitter här fundersam och läser igenom lite trådar.

Har en v90 cc - 17. Med garanti som går ut i mars, då den blir 8 år gammal. Sitter just nu med ett problem där min taklucka gör ett kraftig ljud när den stängs, det fungerar att stänga den/öppna. Men det har nått ljud som klickar till vid stängning. Nästan som att den är ur spår eller något likande.

Pratade med Volvia och enligt dem så går inte detta på garanti/försäkring? Är det någon här som vet exakt hur det fungerar.

Har bokat tid på fredag för en felsökning och hoppas verkligen inte att det landar på någon fantasi summa för åtgärda felet..
Användarvisningsbild
av Micce1980
@Dsqnow, När köptes bilen, vid vilket miltal samt va det av en bilhandlare?
av Dsqnow
Köptes av riddermark så bilens garanti från dem är borta, bilen köptes nån gång i maj förra året, miltal 3,6. Rullat 4,6 nu.

Känner att det nog är poänglöst att kontakta riddermark efter allt skit man har hört om dem. Köpte bilen enbart för jag var i kontakt med förregående ägaren som var väldigt bra.
av Dsqnow
Kanske blev missförstånd men Maskin/el försäkring upp till 8 år eller 17.000 mil.

Får väl se vad dem ger för offert, värsta fall köper jag reservdelarna och försöker utföra det själv, ifall dem skulle ha dröm priser. Tittar igenom försäkringsvillkor och dem flesta bolagen undviker att ha panorama/tak som en del av det. Trodde verkligen det gick på vagnskada efter jag har läst runt här, tråkigt.

Pratade med en bekant och han hade problem med sin taklucka, Mercedes gav honom en offert på
95K! Jag kunde förfan inte sova den natten.
Användarvisningsbild
av frasse4
Jag har bara haft en bil med öppningsbart panorama, ej Volvo, men på den fick jag smörja upp skenorna och lederna på luckan efter varje vinter när den varit oöppnad. I det fallet var det klämskyddet som löste ut annars.

Skickat från min Pixel 8 via Tapatalk

Vilken mjukvara har ni?

Senaste släpptes 16 Juni och det står a[…]

Frågade inte så noga, men runt 8.

Hej. Har en V90 från 2021. alltså det […]

Hallå! Har du kollat att inte övre inf&[…]