Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
intressant att ett sånt fel som taskigt infettat skyddsrör till ingående axeln inte är åtgärdat.. Felet har bara funnits sen 1991 och är väldigt vanligt på alla volvobilar tillverkade sen dess... Nästa fel är smuts som hamnar innanför röret och stör axelns rotation vid urtrampning (lådan stannar tvärt istället för att den roterar nån sekund) problemet är då att växla vid lägre fart.. Felet är kvar sen 1991 på dom första 850s tills idag..
Packboxbyten från 1991 tills idag.. dock lite mindre frekvent idag med tanke på att man orkat utföra EN uppgradering av packboxens utseende.
Sorgligt tycker jag eftersom volvo ändå ska vara ett premium märke..
Vad gäller problemet med hylsan i fördelningen så är det samma problem som volvo har i övrigt med ALLT som innehåller splines? Materialval och toleranser verkar inte vara volvos grej av nån anledning. Jag antar att vi får hålla FORD ansvariga för detta.
av jbl
Tydligen så induktionshärdar dom hylsan nu för tiden.
av matzen10
tkntkn skrev:Har du blivit av med tinnitusen?
Oj..jag har missat frågan i tråden! Sorry!! :oops: (Tack! för påminnelsen Anders. Skulle du kunna tänka dig att vikariera som min Filofax?!? :lol: ).

Men svara kan jag iaf: Nej tyvärr så är tinnituset bestående och alltjämt bekymmersamt. Har förstått att jag troligen tillhör kategorin av 3% som har den svåra varianten = svårast att behandla på framgångsrikt sätt idag.
Men jag har precis börjat arbetsprova iaf för att se om det kan funka den här gången; jag är skeptisk men har startat på eget initiativ med helt självvalda tider (matar statistik i datamallar och inte ordinärt arbete alltså).

Väljer att hålla infon kort men skriver utförligare om innebörden av att ha tinnitus om det finns intresse (blir ett gäng stycken men kan å andra sidan vara värt att dela med sig av).
Och som någon klok människa någon gång har sagt: "Man måsta vara frisk för att orka vara sjuk".

M V H
---< Matz

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Det skulle jag säga går, även om d[…]

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]