Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av swisch
Som kund i Nordea kan man teckna försäkringar i Vesta försäkringsbolag.
Jag har fr.o.m. 1 juli villa och bilförsäkringen där. Har tidigare haft min S80 T6 försäkrad i Volvia premien skulle kosta 6048 kr för perioden 070701-080630, motsvarande premie i Vesta är 3327 kr.
av Frigge
swisch skrev:Som kund i Nordea kan man teckna försäkringar i Vesta försäkringsbolag.
Jag har fr.o.m. 1 juli villa och bilförsäkringen där. Har tidigare haft min S80 T6 försäkrad i Volvia premien skulle kosta 6048 kr för perioden 070701-080630, motsvarande premie i Vesta är 3327 kr.
Räkna med att bilen blir ståendes en tid när du har bilproblem. Vesta har Världens längsta handläggningstid på sina ärenden och är värdelösa på att återkomma med besked.

Talar av egen erfarenhet
Användarvisningsbild
av Mattias_F
...och räkna med att om du väljer volvia så blir du uppringd av IF en vecka senare som lätt kapar en bra hemförsäkring...
Man måste se helheten men det kan vara svårt att se skogen för alla träden..... (:-)
Oftast finns det någon hake med de billigare alternativen....
Användarvisningsbild
av G-kraft
Kolla gärna upp försäkringsbolaget http://www.vesta.se mycket bra priser och bra bolag...men kolla inte priset, kolla vad du får och vad som händer om det skulle uppstå en skada...men Vesta har bra förmåner och bra val....

värt att kolla upp....
Framvagnsinställning själv

2-filiga vägar är bomberade dvs de lutar[…]

Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]

På mitt jobb har vi ett tiotal Mercedes Sp[…]