Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
Beställde komlett Coils på Ebay, tycker det verkar rörigt.
Tog från tyskland men ändå var valutan i Pund, ibland kom frakten i pund och övrigt i Euro.
Leveranstiden verkar vara 2 veckor, tycker det borde räcka med en vecka från Tyskland.

Prismässigt billigare än här dessutom mer att välja på.
av Lövet
Ebay består av olika säljare, det kan vara olika upplevelse varje gång.
Jag har dock beställt hundratals saker genom åren och inte blivit lurad en enda gång. Däremot kan vissa leveranser ta väldigt lång tid. Grejer som skickas från Kina tar ofta 6-8 veckor. Man får inte ha bråttom...
Användarvisningsbild
av snepo
Lövet skrev:Ebay består av olika säljare, det kan vara olika upplevelse varje gång.
Jag har dock beställt hundratals saker genom åren och inte blivit lurad en enda gång. Däremot kan vissa leveranser ta väldigt lång tid. Grejer som skickas från Kina tar ofta 6-8 veckor. Man får inte ha bråttom...
har också beställt massor med saker.Som du säger lång tid från Kina,men det brukar ju stå leveranstid.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Såg att paketet kom iväg igår, gick väl till någon sortering.
Hoppas det kommer fram nästa vecka så jag får ordning på framvagnen.
Höger dämpare låter som en anka när man kör, läckage.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Idag kom paketet från Tyskland, konstigt att det inte skickades med nya bult, brickor mm.
Tuv pappret medskickat dock inga data, på bilens registrerings bevis finns en massa data angåennde mått på nuvarande dock trasiga coilsen.

Borde jag göra en ny registrerings-besiktning av nya coilsen när de är på plats?
av Lövet
Nej det ska du absolut inte göra. ;)
Du kan inte registreringsbesikta med coilovers utan intyg av biltillverkaren (vilket du inte kommer få).
Användarvisningsbild
av Alfredo
Grejorna sitter nu på bilen, höjde 20 mm. Nu kan man köra över ojämnheter, upphöjda övergångställen inga problem längre. Men ser inte lika snyggt ut. Bakre stötdämparna var riktigt trötta, rörde sig inte, konstigt att dom gått igenom.

Var till Bilbesiktningen och tog upp detta, Bilen är tidigare ombygds registrerad och i sommar kommer besiktningskillen göra mätningar som han sa och föra in i registrerings beviset. Detta sker samtidigt med års-besiktningen.

Vet inte hur sakar fungerar men är ju bosatt I Finland men det borde funka på samma sätt?

Säger inte emot :-D Tveksam till att fö[…]

Bilen offline

Detta hände mig efteråt senaste mjukvar[…]

Köpa kompressor nivåreglering

Ja då var kompressorn bytt, blev tillslut de[…]

Nej, men att ha två bilar bara för att […]