I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av BOBAN
S70 t5 aut chipad steg 3. Skulle vara tacksam om nagon kan svara mig i den fraga.Jag har storre spridare den bla med nr0280155830 pa min bil.Bilen gar bra.Det var nagon som sa till mig att det ar inte bra att gora pga OM ock jag maste satta original spridare de vita med bosch nr 0280155766.Vad ar sanningen om detta.Kan jag forstora motor,Tack for svar ii forhand.Mvh BOBAN
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag är ingen expert på den motorn, men om du har större spridare just nu, och dina blå är byggda för ett annat tryck skulle det kunna innebära att bensinen inte blir tillräckligt finfördelad och därmed förbränns sämre och kan ge dig färre hästar. Det skulle eventuellt också kunna öka slitaget genom mer utspädd motorlja och mer påfrestad katalysator eftersom du riskerar att få för mycket oförbränd soppa.
av BOBAN
Tack for svaret.Men vid koll av avgaser den visar 0,3co det skulle vissa at forbreninnen ar bra.Jag har Autotech steg 3.Skulle inte sjalva programet justera det hela.Jag har open filter ock sportkatt.Mvh
av BOBAN
Jag har fatt svar men anda jag fattar inte.Ju de ar lika i storleken men de kastar olika mangd bransle. Obs Kan nagon vetig meniska svara med ju de gar bra elle de far man inte gora aterga till originalet.Som ni kan se har jag utlandskbakrund ock har altid haft hoga tankar om svenskar men i bland....Mvh BOBAN
Användarvisningsbild
av crumpets
Man brukar säga att spridarna är lika stora när man menar att de sprutar ur sig lika mycket soppa. På utsidan är många spridare samma storlek.
Kollar man runt lite på nätet verkar det som att marlboroman har helt rätt, de vita och ljusblå ska släppa igenom samma mängd bensin. Antingen har den som sålt spridarna till dig ljugit för att kunna ta ett högre pris eller så har det blivit ett missförstånd någonstans.

Hur som helst verkar det som att du har RÄTT storlek oavsett om de är vita eller ljusblå så det är bara att vara nöjd och köra vidare. Det kommer inte vara dåligt för bilen.
av BOBAN
TACK for de direkta svaret.Jag fattar nu.Men vi prattar om Original BOSCH spridare med olika nummer.De vita skall kasta om jag inte minns fel 395cc bransle ock bla 430cc.Der liger skilnad.Bilen gar finfin.Mvh Boban
Användarvisningsbild
av Marlboroman
BOBAN skrev:TACK for de direkta svaret.Jag fattar nu.Men vi prattar om Original BOSCH spridare med olika nummer.De vita skall kasta om jag inte minns fel 395cc bransle ock bla 430cc.Der liger skilnad.Bilen gar finfin.Mvh Boban
Vita ger 350cc vid 3 bar.

Ljusblå ger 391cc vid 3,8 bar eller 347cc vid 3 bar.

Gröna (968) ligger på 435cc vid 3 bar och 465cc vid 3,8 bar.
DennisCA's Volvo 850 -97

Är spolarvätska brandfarlig? I praktiken[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Vinande/ylande/morrande ljudet kan orsakas av en a[…]

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]