I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Fazzer
Hejsan!
Jag läste om den trötta 850:n och där var det någon som sa att (hade det inte varit en glt så kunde han ha bytt till GLT kammar i stället för dom är dom vassaste på någon 850), min undran är: är inte GLT-toppen 20 ventilers och den vanliga 10 ventilers eller fattade jag fel?
Jag själv har en 850 GLE,2,5l, 93:a 10 ventilers som jag skulle vilja pigga opp lite och då undrar jag om man kan sätta dit GLT kammar på den eller har jag fått det hela om bakfoten?
Sen unrar jag om den företaget BSR som det skrivs om ibland finns det någon sida som man kan gå in och titta på för de verkar ju hålla på lite med trimgrejjer?
Tacksam för alla svar så jag kan sluta grubbla!
mvh
Fazzer
av Kojje
Du har helt rätt det går ej montera glt kammar rakt av på en 10 ventilars det kan ha vart jag som skrivit och varit lite snurrig det jag menade var att man kastar gärna i glt kammar i t-5:an då sugis kammarna har en hörge duration och gör motorn klart vassare.

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]