Hittade beskrivning på deras hemsida.
Bruksanvisning
1. Starta bilen och låt motorn komma upp i arbetstemperatur. Stäng sedan av motorn.
2. Ta bort slangen från luftintaget.
2.1 Placerad mellan turbokompressorn/intercoolern och insugningsgrenrör (vid rengöring av insugningsrör och insugningsventiler).
2.2 Placerad framför turbon (vid rengöring av luftintaget innan turbon).
2.3 Placerad före EGR-ventilen (när du rengör EGR-ventilen), beroende på vilken del du vill rengöra.
VIKTIGT
- Spruta aldrig direkt in i eller på turbon/intercoolern.
- Vid tillämpning av JLM EGR Cleaner PRO kan motorns varvtal stiga eller sjunka och motorknackningar kan uppstå. Detta beror på tillsättningen av sprayvätskan och ändringen i luft/bränsleförhållandet.
3. Starta motorn och låt motorn gå på tomgång.
4. Skaka flaskan väl innan användning. Spraya EGR Cleanern i luftintaget i korta intervaller ca. 1-2 sekunder. När du sprayat, kan varvtalet öka eller minska; Vänta tills varvtalet har stabiliserats innan du sprutar igen.
5. Om motorns varvtal minskar under behandlingen, accelerera lite för att undvika att motorn stannar (upp till 2000 rpm).
6. Om motorns varvtal ökar eller knackningar uppstår, låt motorn gå på tomgång, rör ej gaspedalen/accelerera inte.
7. På vissa bilar är tillämpningen lättare med hjälp av det extra förlängningsröret.
8. Använd ungefär halva flaskan (ca 250 ml).
9. Sluta spraya och låt motorn gå på tomgång i några minuter.
10. Stäng av motorn och montera på slangen till insuget/luftintaget.
11. Starta motorn igen och accelerera motorn 5 till 10 gånger, överskrid inte 2500 rpm, eller kör med bilen ca 3-5 km, detta för att frigöra motorn från lösgjorda partiklar i systemet.
12. Låt motorn gå på tomgång igen åtminstone 1 minut innan du stänger av motorn.
http://www.wynnsbutiken.com/bensin-egr- ... -pro/452-0