I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Evotec
Har eventuellt tänkt beställa PPC till min D5:a, men tänkte först höra om någon har några erfarenheter av dessa? Ett annat alternativ vore förstås en trimbox men PPC verkar vara lite mera seriöst...kanske :roll:

Välkommen till forumet Evotec :D
Flyttade tråden till mer passande forum.
Mvh Ramon /Admin
av Evotec
Nu har jag skaffat en PPC-box och kan inte vara annat än nöjd med den! Jämnt och fint drag, inga effektpikar. Känns som original men starkare!
av Bender
Hejsan,

Kul att du är nöjd. Jag hade själv en PPC vässad bensinare tidigare och jag var också väldigt nöjd.
Har du hunnit kolla förbrukningen något ännu? Kör du manuell eller automat?

mvh/Thomas
av Evotec
Jag kör manuellt. Har inte hunnit kolla förbrukningen exakt ännu, men verkar vara rätt lika som otrimmat.
Användarvisningsbild
av bowrider
Har du kollat förbrukningen, nu ska du ha kört en del mil så vad blir ditt omdöme
av Evotec
Har snart kört 1000 mil med PPC:n och jag är fortfarande mer än nöjd. Förbrukningen är densamma som innan, skulle säga att den varken sjunkit eller stigit. Var på en liten semestertripp här på sensommaren och enligt färddatorn var medelförbrukningen då ~0,55. Bilen var rätt fullpackad med två vuxna samt tre barn, 50% av resan gick i motorvägsfart, ~128km/h enligt GPS:en. Medelhastigheten låg runt 90.

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]