I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Notuned
Hej.

Har en TD04HL-16T från en S60 T5 2001. Jag behöver oljereturen till den. Det ska monteras på en annan bil. Så behöver egentligen bara fästet och en bit rör på det. Är det samma oljeretur på alla Mitsu aggregat på Volvo? Eller skiljer dem sig åt?

Vart kan man få tag på ett? Volvo, utan att bli ruinerad?

Tack!
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Själva flänsen är densamma på alla med mitsu aggregat, däremot skiljer sig rörets utformning lite mellan årsmodeller och motorer. Det ekonomiska alternativet är väl skroten, annars kan vissa trimfirmor plocka fram en fläns, antingen som man svetsar på en egen rörbit på eller drar fast en slang på.
av Notuned
Marlboroman skrev:Själva flänsen är densamma på alla med mitsu aggregat, däremot skiljer sig rörets utformning lite mellan årsmodeller och motorer. Det ekonomiska alternativet är väl skroten, annars kan vissa trimfirmor plocka fram en fläns, antingen som man svetsar på en egen rörbit på eller drar fast en slang på.

Ofasen.
Då oljereturen från en Saab 9-5 aero passar alltså på 16T agget?
För sådan oljeretur kan jag få fram lätt. Och på den sitter det ett
TD04HL-15T aggregat.

Hej alla, Vet folk här om skillnaden mellan […]

"Limp home mode" ?

Samma visa idag igen ! :mad: Bilen svarar inte p&a[…]

Det var även 16 år sedan som kamremme[…]

Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]