I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ramon
#42985
Här ligger Freds Motor:
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.asp ... id=9902478

Hehe, det är lugnt :wink: Jag har för mig att han kan demontera och montera toppen också, men då kostar det givetvis extra, hur mycket vet jag inte. Tänk på att lite packningar skall bytas då du har dän toppen också! Topplocksbultarna kan ev. behöva bytas med, men om toppen inte vart demonterad/monterad mer än tror det var 5ggr samt att de inte är för sträckta (kommer inte ihåg maxmått i skallen :( ), så kan man återanvända dem. Du får prata med honom först, men beroende på hur mycket han har att göra, så kanske han måste behålla toppen en arbetsdag, men det är inte säkert, bäst att höra med honom hur det står till just då.

Ahh, intressant :) Kanske du kan lägga upp en tråd under "Garaget" här på forumet? :D
av WthFck_
#42986
Okej, tack för alla tips och fakta! :D

Och nu kommer man ju med sin dumhet här: Vad menar du med "lägga upp en tråd" och vad är garaget? :P
Användarvisningsbild
av Ramon
#42987
Hehe, jag ställde nog frågan lite dumt :oops: I länken nedan har du garaget här på forumet, där skriver medlemmarna om sina bilar, och uppdaterar så fort man gjort något intressant med bilder etc. Så jag menade att du kanske kunda skapa en tråd i garaget där du kan lägga upp bilder och så om din bil.

Bilder kan du ladda upp via http://www.imageschak.us/ och sen så kopierar du bara länken till bilden och stoppar in den i din tråd.

http://www.jagrullar.se/forum/viewforum.php?f=51
av WthFck_
#42988
Okej men de ska jag börja med en gång nu då.
Tyvärr så funkar inte den sidan där man lägger upp bilderna på :S
Användarvisningsbild
av Ramon
#42992
Storleken på dina bilder får du minska med något bildbehandlingsprogram såsom Photoshop, PaintShop Pro eller varför inte gamla heliga MsPaint :D Funkar där med.

Jo, det går att fixa på din bil med. Nu vet jag inte hur just ThaSaint gjort, men det finns många som sätter dit dioder bakom instrumentpanelen och då lyser det starkt (beroende på vilka dioder man köper iofs). Sen så har han bytt till vita mätartavlor. Men skriv ett inlägg på hans garageplats och fråga vet ja! Så får du reda på hur just han gjort.
Användarvisningsbild
av Ramon
#42996
På B230F sitter det en M-kamaxel original. Denna kam anses av många vara den sämsa kam som kan sitta i en 740 :) Du kan stoppa i en VX-kam t.ex. som funkar bättre i din motor. Annars finns det andra Volvo-kammar som passar och även trimkammar (men dessa är dyrare såklart). Men en begagnad VX-kam går nog på någon hundring bara.
Senast redigerad av 2 Ramon, redigerad totalt 0 gång.
av WthFck_
#42998
De låter bra.
Ska kolla på skroten eller nåt så snart som möjligt efter en VX-kam

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]

XC90 eller V90CC

Finns inte en enda nyare bensin V90 CC om jag ko[…]

Solenoiden byter man bara. Den går inte att […]