I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Akvaristen
#563024
I hög marschfart, typ 140-160, kan man inte trampa gasen i botten på femmans växel för då börjar bilen "rycka". En mek på bilbesiktningen trodde säkert att det var gummibälgen efter luftfiltret som "sögs ihop" då det inte kom tillräckligt mycket luft in i turbon. Bilen går bra annars.

Vad tror ni? ska man ha en stålspunnen bälg, nytt luftfilter eller något annat?
945 -98, vikingchip ca 1,3 bars tryck, sportavgassystem, sportluftfilter från bsr
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#563045
Att slangen mellan lmm och turbo blir mjuk med åren och sugs ihop är vanligt och beränsar effekten rejält. Det bästa är ju att bygga ett rör där istället. Annars lär man ju titta på at byta till silikonslangar. Eller i värsta fall en ny original slang som inte är mjuk.

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]

B230 16v

Har en 230 med 16v topp på grabbens ena folk[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]