I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Mikae1
Tjenare,

Har tagit loss drivaxeln för att byta damask. Då läcker ju endel olja ut genom axel-hålet. Å tänkte byta all olja i växellådan, men har inte haft tid. Så jag lämnade in den igår på en verkstad för det jobbet. dom var billiga, så det var det värt tänkte jag :)

MEN, det verkar som dom har fyllt på på fel ställe? eller funkar det att fylla där också tro? 1.9 liter skall i, hade 2 liter.

Har egentligen en Focus ST, men postar här för att det lär finnas bäst kunskap om M66 lådan på detta forumet.

Här är en bild på stället dom fyllt på. (bulten under den löst hängande röda kabeln som ser ut som en pinbult)
Bild

men dom borde väl ha fyllt på här:
Bild

Översikts bild till
Bild
Här är tråden där bilderna kommer ifrån:
http://www.gatbilar.se/forum/viewtopic.php?pid=82841
av Mikae1
mm, det är det antar jag. Men ingen fara på taket om det är påfyllt i den på första bilden?
Hur känsligt är det med nivån? Kvarvarande olja efter tömmt, häller i 2liter minus lite spill. på tok för mkt?
På min bil sitter där en stödbalk för undre bärarmsfästet precis framför påfyllnads pluggen på andra bilden. Kanske kan komma åt med en vinklad specialhylsa för att kolla nivån om jag hittar en sådan hylsa/nyckel och får ork till att göra det.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Borde ju inte vara hela världen om det är lite för mycket olja. Men jag hade ju öppnat pluggen vid tillfälle ändå för att ha en aning vart nivån ligger.
"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på d[…]

Kabelhärvan är från reservdelsbile[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]