I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Hej!
Går i köpatankar av ett Autotech steg1 trim till V70N D5 -07:a (185)

Kunde inte hitta någon som har ett autotech trim till en sådan, problem erfarenheter med mera.
Går ej se effektkurvan jämfört med BSR steg 1. Nån som har erfarenhet av autotech trollhättan samt trim till en D5:a? Går bilen likvärdig med autotechs trim jämfört med BSR:s? Bränsleförbrukning.

Jag vill veta allt innan jag köper grisen i säcken.
Serviceintervall/oljebyte/ att tänka på de delar som slits m.m.
Ser bilbesiktningen trimmet samt hur gör jag vid original volvo service 2.0 om de uppdaterar boxen?
'
MVH Pantheus
Om du ska göra service så får du inte servicemjukvaran. Och du MÅSTE berätta för verkstaden att bilen är trimmad genom mjukvara, så dom inte provar att ladda in servicemjukvaran. I bästa fall så fungerar det, bara att du inte får någon ny mjukvara till motorn. I värsta fall hänger sig ALLA styrdon i bilen i programmeringsläge. Vissa styrdon kan då behöva bytas ut. Ganska kostsam historia.
Vad har du emot Polestar ? kurvor med mera står på deras hemsida.
Själv är jag hur nöjd som helst med deras mjukvara. Sedan slipper jag trassel med service med mera garantier gäller. Så varför fundera på något annat när den mjukvaran är anpassad fullt ut till bilen ?
pantheus skrev:Ok? Så det g¨år inte återställa till original, få in ny mjukvara sen uppdatera handenhet via internet sen lägga in nytt trim?
Gör såhär:
RIng och prata med BSR. Dom har ett PPC-trim som är anpassat för detta, där du laddar in bilens programvara i ppc-dosan och bsr's programvara i bilen. Ett knapptryck för att byta tillbaka.

Och en sak till. Du får garanterat roligare, lite mer utförliga och framförallt trevligare svar utan spydigheter.

/Ticken
Ticken skrev:
pantheus skrev:Ok? Så det g¨år inte återställa till original, få in ny mjukvara sen uppdatera handenhet via internet sen lägga in nytt trim?
Gör såhär:
RIng och prata med BSR. Dom har ett PPC-trim som är anpassat för detta, där du laddar in bilens programvara i ppc-dosan och bsr's programvara i bilen. Ett knapptryck för att byta tillbaka.

Och en sak till. Du får garanterat roligare, lite mer utförliga och framförallt trevligare svar utan spydigheter.

/Ticken
Jo tråkigt att det finns så mycket besserwissrar på dessa forum.
DennisCA's Volvo 850 -97

Jag kommer bara ignorera det för tillfäl[…]

Intressant! Hade bilen inne på service f&oum[…]

https://bilwebauctions.se/septemberauktion-2-2025/[…]

Rätt spektakulärt att se ett större[…]