I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av volvobonde
hejsan har lite funderingar på T5'an

tanken är
3 stegs chip
större spridare + högre bränsle tryck
etanol
byta bränsle slangar till dom som pallar E85

soppa pumpen lär väl vara för svag att klara av det!?, går det att montera dubbla istället för att byta?, när jag nämligen har minst 2 fungerande liggande

finns det några packningar som jag också måste byta via E85?.

nån som kanske gjort detta redan på t5an som vet vad man borde tänka på, eller om jag är helt ute och cyklar?. Men E85 ska den gå på då jag är så att köra på det trots när det är minusgrader ute.
alla tips å idéer är välkomna!.
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Flyttat till mer passande forumsdel
av *pettson*
Du kan nog börja i en annan ända så motorn du önskar dej levererar som du tänkt...
Nya vevstakar med h profil..
En större turbo..
Annan dp..
Annan kat..
En bättre ic..
Nya slangar..
Nu som först kommer vi in på chip och spridare samt det som följer med för arbete för att få bättre bränsleflöde.
Du behöver inte ha dubbla bränslepumpar.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Ska du ha ut något riktigt positivt av bränslebytet så glöm vanlig chip, du lär ha ett för etanol istället. Högre bränsletryck ska alltid undvikas. Det tillför inget som helst positivt. Enda som händer är att det blir jobbigare för bränslepumpen och att spridarna kan ta stryk. Så se till att välja spridare som är tillräckligt stora istället. Visst är det fullt möjligt att köra med dubbla pumpar, men har dem gått långt kan du lika gärna behöva trippla beroende på effektmål. Det är bättre att köpa en ny pump som dels klarar av E85 bra och dels klarar av effekten istället.
"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på d[…]

Kabelhärvan är från reservdelsbile[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]