Så då var det dags för mitt första inlägg på detta forum.
Har åkt med PPC i min V70 2.4T 02 automat i nästan 8000 mil. Har nu beställt en ny V70 2,4D automat (pengarna räckte inte till en D5

).
Leverans av PPC gick snabbt och smidigt och att PPC’a bilen klarar vem som helst, till och med jag, med tummen mitt i handen fixade det enkelt.
Förändringen är högst påtaglig, i acceleration 0-100km är det inte så stor förändring på, men från 80-90 och uppåt är det bara solsken :D . I och med att jag har ”adaptiv” automat så tog det lite tid innan lådan lärt sig mitt nya körsätt och anpassade sig till den ökade effekten.
I stort sätt har jag inte stött på några större problem förutom att bilen börjat accelerera stegvis vid acceleration med 3-4000 varv efter en snabb autobahn tur. (fullgas, hastighetsmätarnålen förbi max notering :twisted: :twisted: :twisted: ). Har kollat med både BSR, Volvo och sökt på nätet men ingen verkar veta vad det beror på. Felet är känt då jag läst några inlägg om saken. Utan PPC går bilen perfekt.
Har fått ökat slitage på däck, och bromsar men det var ju väntat då Volvos hutlöst prissatta bromsskivor och klossar har tveksam kvalitet. Två uppsättningar skivor är bytta på garanti efter att klossarna korroderat fast i skivan och tagit ned sig materiel från skivan när jag startat.
Kör sedan i höstas med Biltemas skivor och Volvo original klossar utan problem.
Har inte haft några som helst problem med automaten trots den fått en tuff behandling. Service är gjort enligt förskrivet schema. Då jag inte direkt är någon eco-driver har jag inte vågat kolla bränsleförbrukningen så noga, över litern/mil drar den säkert.
Väntar nu på min nya V70 som säkert får PPC om pojkarna på BSR fixar en version för den ”nya” diesel-motorn annars får det väl bli en effektbox från KCR eller liknade.
MVH
/ Pierre