I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av mangoman
Ja som frågan lyder .. vilken firma skulle ni rekommendera?

Har tittat mycket på Bsr och deras ppc steg 1 , där skulle man få ca 40hk till.. + att man själv då får den lilla dosan så man själv kan uppdatera, stänga av programvaran osv.. men det kostar ju dock 8000:-!

Nån som gjort en programmering av en 2.5T motorn?

var gjorde ni det?
blev ni nöjda?
bra kundsupport?
hur mkt effekt fick ni?

en chipad 2.5T borde väl kännas rappare än en T5 original pga lätttrycksturbo och den "kommer" väl snabbare?
Jag chipade min GLT med 18hk och 20nm mer och jag märkte skilnad på den, så dina 40 borde bli en klar förbättring
enligt bsr så ska jag få 252hk och 410nm efter chip , original enligt bsr 219hk och 333nm en öknuing med 70nm känns ju faktiskt mer en bra!

enl volvo är det bara 209hk original.... så jag förstår inte vad bsr får 219hk ifrån...
mangoman skrev:enl volvo är det bara 209hk original.... så jag förstår inte vad bsr får 219hk ifrån...
Vovlo anger ju effekt för en viss motortyp, inte en specifik motor. För även om motorerna i teorin är exakt lika så blir det alltid vissa skillnader i vilken effekt man får ut pga tillverkningstoleranser. Vet man att motorerna ger säg 210-220hk så säger man 210hk rakt av. Sen kan man tjäna eller förlora lite hästar beroende på hur mätningen utförs med.
av Topgun
:D
-En firma jag kollade på skulle jag få: +45/Hk och+ 85Nm till i vridm........vet dock ej vad Nm är i orginal?
Och de var på en 2,4T iof.....

jag skulle ju välja någon som har mkt erfarenhet av just volvo!!
autotech
Tmc
bsr
......osv
Användarvisningsbild
av crumpets
Rica, BSR och autotech är väl klassikerna. Har hört lite mer negativt om autotech än de andra men även en hel del positivt.
Det är nog som vanligt att ett litet fåtal får "måndagsservice" och det är de man sedan hör mest av. Inte för att påstå att det är ok att behandla några kunder dåligt men jag skulle tro att chansen är mycket liten med något av de företagen.
"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på d[…]

Kabelhärvan är från reservdelsbile[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]