I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Swordman
Tja grabbar! Jag har en S60 2.4t som jag har funderingar på att skaffa bsr steg 1 till..
Nu min fråga har en polare som kör V70 2.4t samma årsmodell, Om jag eller han köper en dosa kan man då trimma båda bilarna med den eller är BSR´s konsept ett personligt program för endast just min bil??

Tacksam för svar.

Även stort tack för ett super bra forum!!
Användarvisningsbild
av ThomasT
Trimmet knyts till en specifik bil.

.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Det är ju för en bil, men det cirkulerar ju rykten om folk som "låst upp" ppc'n så det går att använda till fler bilar. Men det är nåt som dem som nu eventuellt har gjort klär svara på hur man gör.
Användarvisningsbild
av Ticken
Har också hört talas om det här med att "låsa upp" eller "hacka" PPC dosan. Absolut inget jag rekomenderar, kan tänka mig som att det är som allt annat - hackar du en produkt så gäller inga garantier och det är ju inte 100% att det funkar som det ska.

Trist att chansa på en ny fin bil tycker jag. Om jag fick bestämma så skulle alla köpa NYA sånna där PPC dosor istället för att göra nån kopia. På så sätt så kan bsr fortsätta utveckla trimsystem.

/Ticken
av Swordman
Det blev en ny ppc från bsr!! Och lyckan var total läste manualen och kopplade in ppc´n lämnade garaget och kom tillbaka 2min senare då har min kära 3åriga dotter vart där och ryckt ut sladden ur utaget i bilen SOM MAN ABSOLUT INTE ska göra... Paniken sprider sig i kroppen ringer bsr som har stängt för kl har just passerat 17.00

Skadan är redan skedd Airbaglampan började lysa och i ppc´n står det att boxen ej passar min bil längre....
Va fan!! Ser bara 1000 lapparna flyga ifrån mig.....

Hoppas verkligen att bsr är bra gubbar och fixar detta med boxen åt mig så får väl jag åka till volvo verkstaden och släcka airbaglampan.
Användarvisningsbild
av crumpets
Hur gick det med bilen? Visst är det trist men man kan ju inte annat än fnissa när det är en unge som varit i farten :D

Nya BE (efter 19 februari 2013) har en begrän[…]

Tack för feedback 👌

Kineserna är ju glada för att ha ett ext[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel[…]