Rekomenderar PPC från BSR så kan du kan du programera om styrboxen som du vill orginal eller trimmad.
Är det så att du funderar på större trim med turbouppgardering mm. så rekomenderar jag Autotech motor tveklöst.
Moderator: Moderatorer
Loner skrev:Välkommen hit!Då kanske man kan smita in med en fråga ;)
Jag har "PPC-chippat" min 2.4T -02 ifall du undrar nått så finns jag här titt som tätt.
/L
CurrentHill skrev: Men hur går det vid servicar? Om man avinstallerar trimmet innan man lämnar in den, märker verkstaden något då? Tänkte närmast på andrahandsvärdet vid eventuell inbytesaffär. Har tidigare erfarenhet av att de är mäkta duktiga på att sänka inbytespriset om man bevisligen har haft bilen trimmad.Tror inte dom tittar nått på "motorprogrammet" vid en vanlig service, men vill du vara på den säkra sidan så är det ju bara att lägga i originalprogrammet innan servicen, det är ju busenkelt med PPC.
Mvh/CH
Loner skrev:Okej, du bör väl ha genomgått ett antal servicar vid det här laget. Och ingen verkstad har reagerat och sagt något om att den är trimmad?CurrentHill skrev: Men hur går det vid servicar? Om man avinstallerar trimmet innan man lämnar in den, märker verkstaden något då? Tänkte närmast på andrahandsvärdet vid eventuell inbytesaffär. Har tidigare erfarenhet av att de är mäkta duktiga på att sänka inbytespriset om man bevisligen har haft bilen trimmad.Tror inte dom tittar nått på "motorprogrammet" vid en vanlig service, men vill du vara på den säkra sidan så är det ju bara att lägga i originalprogrammet innan servicen, det är ju busenkelt med PPC.
Mvh/CH
Sen tror jag inte att dom ens kan se att den är trimmad om dom inte kör en "verify" eller liknande mot originalprogrammet.
/L
CurrentHill skrev: Okej, du bör väl ha genomgått ett antal servicar vid det här laget. Och ingen verkstad har reagerat och sagt något om att den är trimmad?Nä, jag har inte hunnit med nån service än, "bara" kört 1600 mil sen jag köpte den i april. Dock har jag varit in och fått ny mjukvara till backspeglarna.
Mvh/CH
Loner skrev:Hehe... ett sånt uttalande hade nog orsakat huvudbry hos de flesta för inte så många år sedan. :DCurrentHill skrev: Okej, du bör väl ha genomgått ett antal servicar vid det här laget. Och ingen verkstad har reagerat och sagt något om att den är trimmad?Nä, jag har inte hunnit med nån service än, "bara" kört 1600 mil sen jag köpte den i april. Dock har jag varit in och fått ny mjukvara till backspeglarna.
Mvh/CH
/L
Nu har bilen vart in på säkning med H&a[…]
Hann äntligen att montera tillbaka locket av […]