I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Har nyligen köpt en 945 Turbo, har tänkt chiptrimma den sedan.

Tyvärr drar den vatten, och det verkar vara ganska högt tryck i kylsystemet så jag misstänker att topplockspackningen behöver bytas. I samband med det tänkte jag sätta på en 531-topp, men jag kanske redan har en sådan. Jag vet ju inte, eftersom jag inte vet var märkningen sitter. Har ägnat en ganska lång stund med google för att försöka hitta den infon, men jag har gått bet. Att kammen är märkt i bakkant har jag förstått (sicket dumt ställe då det är fördelare och vääääldigt trångt där) men kan inte hitta någon information om var den sitter på topplocket.
Användarvisningsbild
av erikn
Tack för info. Men det är mörkt och jag ids inte gå ut just nu. Är det under kåpan? Eller mellan kåpan och tändstiften?
Användarvisningsbild
av Amapola
Mellan kåpan och stiften. Alltså på utsidan. Inget, utom lite oljerester, behöver tas bort för att läsa det.
Användarvisningsbild
av erikn
Ja, det stod ju jättetydligt. Tack för info. Nu vet jag att jag har en 530. Ska inhandlas en 531, efter byte ska den trimmas.

Nyckeln finns nog i bilen så leta vidare

Hej, jag har problem med att jag får felkod […]

Vad heter den här kontakten?

Hej! Efter att v50 06/07 var inne på verksta[…]

Jag kör just nu på E5/98 oktan. Har B23[…]