Mot mig så har det varit bäldigt vänligt och bra bemötande till ordern har varit lagt, sen har det gått söderut fort.
Sista jag köpte därifrån va en koppling förra våren, Efter en månad så börjr jag fundera vad som hänt, det va sagt 2 veckor innan jag skulle ha svänghjulet som jag skickat ner tillbaks med koppling monterad. Då har de börjat med att fumla bort svänghjulet i 3 veckor, enligt förklaringen jag fich hade lösts ut på posten, och sen blivit kvar där! Blir lovad att de skulle ta det så fort som möjligt, så att i slutet på den veckan eller början på veckan efter skulle det komma. Båda de veckorna går, ny kontakt tas, då får jag till svar att det va på gång och skulle senaste komma veckan efter, det tog 2 veckor till...
Gången före det så la jag in en större order på bla. soppapump, luftfilter, ett lmm-hus och en koppling. När jag väl fick tag i nån som hade nån sorts koll där nere så kröp det fram att allt utom lmm-huset låg i en kartong klart att skicka hit. Saken va den att firman som gjorde husen åt dem hade slutat med det, och utan hus så skicka de inte lådan. Men nu hörde det ju till saken att de visste om att de inte skulle ha nåt hus åt mig redan när jag la in ordern, men de sa inget förrens nån vecka gått och jag hörde av mig och kollade av läget själv. Som tur va så va det ju ingen panik med grejer till den motorn, så allt fick ligga kvar där tills de hade löst saken.
Och adderar man ytterligare saker som turligt nog inte hänt mig, men väl andra som varit dit och fått jobb gjort eller fått råd av dem har gjort att jag helt enkelt inte har nåt förtroende för ATM. Har överhuvudtaget fått intrycket av att det är fel folk att ha med att göra.
Lämnar jag över min maskin som har kostat en "skaplig" summa att bygga, då vill jag kunna lita på dem som håller på. Jag vill inte klämna över en maskin till folk som mappar på väg istället för att bänken är trasig (väldigt vanligt) eller för klen. Sätter borrmaskin i avgashuset på en turbo 15.000 kronorsklassen får att det ska gå fort att montera ett uttag för egt och "lugnar" ägaren med att "det brukar inte ramla ner allt för mycket spån"
Tar emot bilen och skickar iväg ägaren från firman och istället för att börja på kundbilen börjar byta växellåda i en anställds bil.
Talade om för en bakant att hans bil skulle rasa om han inte köpte ett avgassystem av dem.
T-blå hade sin bil stog i bänk ett bra tag utan att dem visste vad det va för fel när turbon började låta konstigt, går turbon in i surge så hörs det tydligt.
Listan fortsätter, och att folk är missnöjda är inte så ovanligt som många tror, tyvärr.
Vilken firma man väljer spela ju ingen större roll, resultatet är detsamma: Autotech steg 3 vs BSR steg 3. Bromsat samma dag, enda modifieringen efter de första 2 pull'en va att byta box. De första 2 mätningarna är med BSR's box.
Ändrade bildstorleken som var på tok för stor!
/Kalle