- fre 23 jan 2009, 11:40
Fick ett gammalt tillsatsinsprut som liggat ca 30 på mitt jobb (jobbar inom volvohandeln)
Märket är LEMI OPTIMATOR och innehåller en behållare med pump ca 1,5L samt en ställbar elstyrd ventil 0-10 bar
En elektronikbox typ 1246-1 med div kablar anslutna, en påse med munstycke, nipplar, slangförgrening, diodlampa för indikering av låg nivå i behållare + lite andra grejer.
Har ingen monteringsanvisning, men en bruksanvisning som lyder =
Påfyllning av vätska bör ske efter 175-200 mils körning. flaskan skall omskakas före påfyllning.
När indikatorlampan lyser bör vätskepåfyllning ske snarast, annars återgår dina värden till normala.
Min fråga är vad för vätska skall användas?? Och finns det någon som vet hur detta skall kopplas ??
grejerna har aldrig varit monterade och var tydligen populära på 70-talet!!
Skall tydligen öka effekt samt minska bränsleförbrukningen!!!
Firman fanns på den tiden i hisings backa och hette LEMI AB, men verkan nu ha öpphört.
Nån som sitter på mer info om denna anorlunda pryl ??
mvh Andreas
Märket är LEMI OPTIMATOR och innehåller en behållare med pump ca 1,5L samt en ställbar elstyrd ventil 0-10 bar
En elektronikbox typ 1246-1 med div kablar anslutna, en påse med munstycke, nipplar, slangförgrening, diodlampa för indikering av låg nivå i behållare + lite andra grejer.
Har ingen monteringsanvisning, men en bruksanvisning som lyder =
Påfyllning av vätska bör ske efter 175-200 mils körning. flaskan skall omskakas före påfyllning.
När indikatorlampan lyser bör vätskepåfyllning ske snarast, annars återgår dina värden till normala.
Min fråga är vad för vätska skall användas?? Och finns det någon som vet hur detta skall kopplas ??
grejerna har aldrig varit monterade och var tydligen populära på 70-talet!!
Skall tydligen öka effekt samt minska bränsleförbrukningen!!!
Firman fanns på den tiden i hisings backa och hette LEMI AB, men verkan nu ha öpphört.
Nån som sitter på mer info om denna anorlunda pryl ??
mvh Andreas
B20 ska det va