mojja skrev:Måste ju finnas mins 10 trådar som behandlar detta ämne.
Sök o du skall bli vis, Brukar oftast sluta med att bsr tar hem utnämningen som det bästa alternativet, Men finns ett budget alternativ tror till och med att dom är sponsorer på denna sida och lämnar 20% rabbat på sina produkter:)
M.v.h mojja
Jo Rica ger 20% Rabatt
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 54&t=31853
Personligen har jag snöat in på Svensk motoroptimering. Grymt bra service.
Vid chippning så handlar det främst om att få ett bra program som inte frestar på motorn i onödan utan håller vettiga avgastemper osv.
Problemet är att veta vilka program som är bra, väljer ni t.ex. BSR så är de betydligt dyrare men ni vet att programmen är bra.
Väljer ni svenne på hörnet så vet ni i regel inte vad det är för program dom säljer, det kan vara riktigt bra men det kan även vara sämre.
Så ska du ta ett billigare företag så läs på noga om hur bilarna gått för andra personer som chippat där, även efter många mils körning. I regel så märker du ingen skillnad på ett dåligt program förrän motorn rasar :(
Men som sagt, jag väljer själv ett företag som jag har stor tillit för men som inte är det största på marknaden så allt handlar om att hitta "rätt" företag.
mvh
Anders