I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av staffordshire
Har en v70 -99, glt på 165 hk.

Har funderat till och från under lång tid att chippa den.

Har läst att det kan minska bränsleförbrukningen 10-15%, och det är det som lockar mig mest eftersom vi kör bil väldigt mkt, sen så blir det ju några mer hk.
Ni som har chippade bilar eller har erfarenhet av det, vad finns det för fördelar/nackdelar, finns det några duktiga i/runt Göteborg som gör bra och säkra jobb?
Användarvisningsbild
av Funk
Skulle du få ned förbrukning med realistiskt sett 6-7% så kommer du att behöva köra 6-8000 mil innan innan en 5000-kronors chippning ens betalat sig...

Pumpa däcken lite extra och lär dig ECO-driving samt lägg till något tiotal % E85 vid tankning och du sparar pengar direkt.

/Thomas
av staffordshire
Funk skrev:Skulle du få ned förbrukning med realistiskt sett 6-7% så kommer du att behöva köra 6-8000 mil innan innan en 5000-kronors chippning ens betalat sig...

Pumpa däcken lite extra och lär dig ECO-driving samt lägg till något tiotal % E85 vid tankning och du sparar pengar direkt.

/Thomas
Ja det kanske inte är värt pengarna, min bil drar inte så mycket ändå trots allt tycker jag, ca 0,8 landsväg och 0,9-11 blandad körning. Men hade det sparat så många % som jag läst så hade jag nog gjort det, men 6-7% så är det ingen idé.

Det finns ett ställe till där jag inte l[…]

Insug b6254

Hej, är det någon som vet varför j[…]

Vredet ska låsas automatiskt när du try[…]

XC60 MY27

Det beror på att jag / vi inte tror på[…]