I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Hej på er. Jag har tjatat på BSR en längre tid angående etanolkonvertering. Tänkte därför se om det finns fler som är intresserade så vi kan försöka ordna ett gemensamt köp med ev. rabatt?

Själv har jag en S60 2,4T 2001:a, samma bil som jag hittat flera trådar på nätet där BSR har ett färdigt kit. Men inte släppt.
Senast redigerad av 1 Sharkman, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Brainy
Är ni intresserad av gruppköp / rabatt så får ni gärna dra ihop det, men ni kommer inte få någon support från jagrullar utan kommer få dra det helt själva.
Jag är fortfarande fruktansvärt besviken över hur det sköttes från bsr's sida senast det begav sig och har trots att det gått ett tag fortfarande inte fått svar på hur vi ska lösa de problem som uppstod.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Sharkman
Jag blir mer och mer osäker på om jag ska trimma eller etanolkonvertera hos BSR. Kanske ska ta någon annan. Så fort det kommer till frågor/support verkar BSR vara helkassa?
Ja jag vet inte, har inte haft något med dem att göra före detta tillfälle.
Jag har kikat lite på forumen för de andra forum som fått liknande erbjudanden och där har det genomgående varit positiva tongångar.

mvh
Anders
Ja för min del så blir det "annan firma", så småningom.
Jag tycker BSR skötte kontakten med oss som var intresserade av vanliga trim, på ett mycket arrogant sätt. Främst genom att inte följa upp frågeställningarna.
Känns litegrann som att köpa köttfärs på ICA i Uppsala ;-)

Kommer inom kort att finnas gott om firmor med konverteringssatser till etanol; även om BSR verkar ha fått ett försprång, åtminstone om man ska tro informationen på deras hemsida.

Och info kommer med all säkerhet att finnas här så fort det finns ute. Tror vi är ganska många intresserade :-).

Såå..bara att hålla korpgluggarna öppna hos andra firmors hemsidor mellan varven!

M V H
---> Matzen10
Vore bra om alla med S60/V70N lägger in en liten rad här för att se hur intresset är. Ingen samlad köptråd utan bara intresse koll för att kunna påskynda en ev. firma att släppa etanol konverteringen.
Har kollat runt och BSR tar 7900kr för andra etanol konverteringar inkl PPC och Autotech tror jag man får betala 9900kr för "unikt" programering?
Jag pratade med BSR senast för en vecka sedan eftersom jag själv är intresserad av etanolkonvertering till min bil (V70 T5).
Det man sa till mig då var att konverteringssats redan finns men att den behöver godkännas av någon myndighet (och sånt kan ju ta tid...)
för att man ska kunna "regga" den som "miljöbil" och få gratis parkering i stan, gratis biltull och såna saker...

Så givetvis är jag intresserad av "jagrullar.se-grupprabbat" om någon med bra BSR kontaker skulle lyckas få till en sådan :D

Jo men hur får man bort denna klädsel[…]

Recharge frågor

Har kollat led Volvo nu och enligt dom ger motor 2[…]

Att MG är kinesiskt har märkligt nog g&a[…]

Med B96 och en XC90 Recharge får jag inte dr[…]