I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av LaweLawish
tjenis volvo fantaster!

jag har en v70 t5 italienimport 2.0l motorn, boxnr: 0 261 204 446.
nu till problemet. köpte ett steg 3 chip (privat) som skulle passa 850 t5, 855 och v70
passar alla t5:orna även italien import,förutom r modellerna.

öpnnade boxen men hittar ingen plats att sätta socklen. nån som har nån ide, eller bild
på hur man ska gå till väga?? :(

mvh lawe.
Användarvisningsbild
av Fraz
LaweLawish skrev:tjenis volvo fantaster!

jag har en v70 t5 italienimport 2.0l motorn, boxnr: 0 261 204 446.
nu till problemet. köpte ett steg 3 chip (privat) som skulle passa 850 t5, 855 och v70
passar alla t5:orna även italien import,förutom r modellerna.

öpnnade boxen men hittar ingen plats att sätta socklen. nån som har nån ide, eller bild
på hur man ska gå till väga?? :(

mvh lawe.
Du får löda bort orginal chipet, sen löda dit sockeln på orginal chip platsen, sen stoppa i chipet i sockeln.
Det är lite pill och meck. Är du osäker med lödkolv så kan du gå till en radiohandlare som pillar i sin verkstad, han kan hjälpa dig.
/Fraz
av LaweLawish
jag är faktikst lite osäker, har kört runt hela malmö idag och frågat runt verkar som alla är rädd för att pilla på det, var på bsr dom ville ej röra nåt pga. det är ej från dem likså autotech, sen radiohandlarna ville heller nt ge sig in på det, så jag tog beslutet
att fixa det själv, problemet är bara jag vet ej vilken som är orginal chippet hade jag vetat, eller haft en bild hade jag nog fixat det. tack för svaret iallafall :D uppskattar aall hjälp man kan få.
av LaweLawish
jag undrar, hade man inte kunnat ta en styrbox från en 855 t5 eller 850 t5
och använda den istället? om det nu skulle gå ska jag då söka efter en t5 som också
är 2.0t eller??? :???:

mvh lawe
Användarvisningsbild
av JimmyG
Lämna in bilen på riktig programering som jag gjorde på AUTOTECH i trollhättan. Ring o prata med "rocko" (mats) eller Patrik. Dom vet vad dom snackar om och är ruskigt trevliga och hjälpsamma.
av LaweLawish
jag tog faktiskt kontakt med dom , pratade med patrik verkar vara rikigt schysst kille
iallafall jag ska skicka dit min styrbox och låta dom ta hand om det :)

tack
mvh lawe
Användarvisningsbild
av JimmyG
Låter bra det.. då vet du att det är killar med lite innanför pannbebet som gör det åt dej... hör gäna av dej med vad du har för upplevelser sen.. mvh jimmy
Åtdragningsmoment svänghjul

Tack så jättemycket :-)

Dimljus Volvo v60 2020

Intressant. Snart dags för service på m[…]

OM RYSSEN KOMMER

Vi är väl på väg in i en n[…]

Vad har denna för funktion?

Har lyckats dra av bulten som håller fast de[…]