I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Om man ppc trimmar en s80 från 07. Vilka garantier försvinner? Maskingarantin vet jag. Men det kan man teckan hos bsr 800:- första året därefter 1000:- per år

Har hört att nybilsgarantin försvinner
av Sevak
Ingen som vet?
av Sevak
Kom igen nu
Användarvisningsbild
av Funk
Det syns om man läser ur bilen, bl.a att laddtrycket varit över det som bilen ger original, samt att det syns att bilen har omladdad ECU... Om någon bryr sig är väl en annan sak, skulle det dock handla om ett haveri så kollar dom säkert..

/Thomas
av Sevak
Om man trimmar genom styrenheten som dom gör hos bsr och sedan återställer. Kan de se det?
Användarvisningsbild
av Funk
Ja, om dom verkligen vill.. Det går att kolla lagrade värden. Men om någon verkligen gör det är en annan fråga... Men om du kommer in med en havererad motor eller låda på garantin så kanske dom kollar.

/Thomas
av Sevak
Ok. Men jag har hört bara man byter luftfilter så försvinner nybilsgarantin är detta sant? Jag vet att om man trimmar hos bsr så försvinner maskinskadegarantin hos volvia.
Användarvisningsbild
av Funk
Byter du till något annat än original så kan det nog hävdas ja...
Men rimligtsvis enbart på relateterade komponenter (motor i detta fallet).

/Thomas
av Sevak
Va inne hos min volvo åf igår. Trimmar man bilens hos bsr försvinner maskinskadegarantin och nybilsgarantin. Om man byter ett fjuttigt litet jävla luftfilter fösvinner även nybilsgarantin. Får vänta 2 år tills ja kan byta till annat luftfilter.
Åtdragningsmoment svänghjul

Tack så jättemycket :-)

Dimljus Volvo v60 2020

Intressant. Snart dags för service på m[…]

OM RYSSEN KOMMER

Vi är väl på väg in i en n[…]

Vad har denna för funktion?

Har lyckats dra av bulten som håller fast de[…]