I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av lidas
tjena , har chiptrimmat min volvo till 250 hk. genom bsr steg 1 trimm. Hur mycket kostar det att trimma upp den till 300 hk?

vad ska man köpa för delar?

Bsr har inget sånt steg.

Tacksam för svar.
av lidas
Jasså det blir så dyrt. hmm shit. Har hört något om en cda box? ökar det hk något?
Användarvisningsbild
av Funk
CDA är bara ett luftfilter, ger knappast något..
Dessutom är original luftfilter/box ganska bra på S60 2.5T så det finns knappast någon anledning att byta filtersystem.

Du kommer inte mycket längre utan att byta turboaggregat, det orkar inte pumpa mer luft utan att gå sönder, samma sak med spridarna..

/Thomas
av OrsonGbg
Hur går bilen med steg 1 trimmet jämfört med innan?
av Qualia
Fundera också trimma min S60 2.5T. Berätta gärna hur det var.. kanske man ska köra på det också..
av cse
Hej! Jag kör Autotech steg 1 PPC på min S60 2.5 t -04 och är mycket nöjd,
både med programmet och bemötandet jag fick hos A-tech när jag ringde och ställde dumma frågor före innan jag beställde.
av jarbi
Kört med bsrs mjukvara nu i kanske 8-9 månader, mycket roligare bil att köra med det extra vridet samt att den inte "dör" lika fort på högre varv.

Sen om du "stresskör" en stund så kommer turbon o bli lite varm o tappa en del effekt.. men det är inget som märks under normala omständigheter :)
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har en 2.4T och arbetskamraten en 2.5T båda med TME steg 1 + avgas. Båda är riktigt sköna att köra, det enda man kan klaga på är att det greppar väldigt dåligt på våta sommarvägar när man drar fullt.. :wink:

/Thomas
Användarvisningsbild
av Nexus
Funk skrev:Jag har en 2.4T och arbetskamraten en 2.5T båda med TME steg 1 + avgas. Båda är riktigt sköna att köra, det enda man kan klaga på är att det greppar väldigt dåligt på våta sommarvägar när man drar fullt.. :wink:

/Thomas
Har inte ni antispinn på era bilar :wink: :wink: :wink:
DennisCA's Volvo 850 -97

Är spolarvätska brandfarlig? I praktiken[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Vinande/ylande/morrande ljudet kan orsakas av en a[…]

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]