I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Leon
Är det någon på detta forum som har någon erfarenheter av http://www.powerchip.se . Hitter kun en massa positiv kritik på nettet.

Mvh Leon (dansker)
Användarvisningsbild
av Ampy
Ok jag har inte hafft med dem att göra men polaren har en Saab 9-5 2,0T 04 tror jag eller 03 vet inte. Han har chippat sin bil hos dem och han är helt nöjd och så åkte han och bänkade bilen i Rotor test och den va helt unnder bar kurrva han fick för den bilen och dem hässtarna det va 225 tror jag och stadigt gick den, men kul om flera kunnde skriva. Jag tror att anndra tar Grymmt mycket mer betalt för chipp onödigt mycket så dem billiga priser som finns det är bara att hugga.!! :) :D
av RyckRivStart
OK att det finns dom som är nöjd med chip till VAG-bilar å Saab, men till frågan är det någon som chippat en Volvo hos POWERCHIP?
Användarvisningsbild
av Ampy
Seriöst vill ni ha grymm och hållbar effekt så ka kontakt med ATM så är ni NÖJDA 110% har hafft 2 olika bilar där med chipp går som skått och som klockor! GARANTERAT
av Leon
Ampy skrev:Seriöst vill ni ha grymm och hållbar effekt så ka kontakt med ATM så är ni NÖJDA 110% har hafft 2 olika bilar där med chipp går som skått och som klockor! GARANTERAT
Jag vil gjerne ha lägre bränsleförbrukning...... Har pratat med powerchip de säger 10-15% lägre bränsleförbrukning och 20 ekstra hk och 40 nm. Våger jag använda powerchip?

Mvh Leon
Användarvisningsbild
av Ampy
Vad har du för bilmodell och motor? lägre bensin förbrukning ja det får du med alla chipp!
av RyckRivStart
Frågan kvarstår!!!.........ÄR DET NÅGON SOM CHIPPAT HOS POWERCHIP?
Som det är nu så verkar det som att ingen chippat en volvo hos dom.....
Kan det verkligen vara så???
Vart får dom sin programvara från? Brosan chippade sin Golf 1,8t hos powerchip å han fick MTM:s programvara.
av Leon
Ampy skrev:Vad har du för bilmodell och motor? lägre bensin förbrukning ja det får du med alla chipp!
2.4t 200hk står i signaturen. Det händer sällan at bensin förbrukning minskar ved chip på bensinbilar.
Ecochip er inte det samma som en vanlig chip de optimera för lägre bränsleförbrukning och inte bästa prestanda. Lite flera hk och nm lägre bränsleförbrukning. Jag hoppas också Toppfartsspärr Elimineras 2.4t er begränset til 210 kmt....

Mvh Leon(dansker)
Användarvisningsbild
av Ampy
Tror du inte att du sänker förbrukningen JO det gör du men en chippad bil men bara i samma NORMALA körning ex 70 90 110 km/h du har ju så mycket vrid du slipper växla ner och varva motorn så höggt och det är lika med = lägre förbrukning eller? :P

Bilen går lite ojämnt på tomg&ari[…]

Man kanske ska ge sig på och försö[…]

Det kommer inte upp nån felkod, har kollat d[…]

Uppdatering: Lagt tillbaka kontakten så den […]