I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

#1062466
jag har bsr:at min med ppc.Dock en S80 2,4d.Fick 217hk 520 nm.Stor skillnad på min,mycket piggare.Förbrukningen verkar ungefär densamma som innan.Jag har inte kört hårt några längre stunder,kanske det drar mer om man utnyttjar effekten ofta.Hade 175hk innan.
#1065168
Derank skrev:Till Vintern kan jag uttala mig, kommer avvakta tils BSR får de obligatoriska 20% på mjukisen.
Dom körde det under sommaren förra året, så har du tur så kan då få det förr ;p

Hade gärna skaffat det jag med, men den närmaste till mig låg i Eskilstuna, och har tydligen slutat vara återförsäljare :/ Får se om det dyker upp nån annan i närheten, väldigt tomt på återförsäljare i Nyköpingstrakten tyvärr, så där finns det marknad om nån är sugen ;p
#1065297
Steffe3 skrev:
Derank skrev:Till Vintern kan jag uttala mig, kommer avvakta tils BSR får de obligatoriska 20% på mjukisen.
Dom körde det under sommaren förra året, så har du tur så kan då få det förr ;p

Hade gärna skaffat det jag med, men den närmaste till mig låg i Eskilstuna, och har tydligen slutat vara återförsäljare :/ Får se om det dyker upp nån annan i närheten, väldigt tomt på återförsäljare i Nyköpingstrakten tyvärr, så där finns det marknad om nån är sugen ;p
Finns i Västerås,hade min där för avkodning.Eskilstuna har slutat,tyvärr.Bor i E-tuna
#1071018
Det här funderar jag på också, kör en MY2016 XC60 D4 AWD som kan piggas upp lite. Velar lite mellan Polestar som jag har på XC70 från 2012 med i princip samma motor och BSR. Då var den på 163 hk innan uppgradering och kändes väldigt strypt och blev klart piggare efteråt, men nu är det 191 hk i XC 60, inte lika trött som i XC70 tidigare men lite mer pulver skadar inte.
Någon som har erfarenhet av Jospeed i Västerås och BSR sedan tidigare?

Har en S60 D5 årsmodell 2012. Bränslem&[…]

Lossa bromsskivor bak XC90

När du har den extra justerskruven monterat […]

röd diesel

Isak Nu är det nog skillnad på hur RME[…]

... Om du trycker på "details" s&a[…]