I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Tja tyckte orginal förgasaren på b21:an i min 245 79- var för trist.
så börja bygga om till dubbla dellorto 40:er men är lite ny på det här med förgasare så får den inte gå så bra samt är den SJUKLIGT svår startad

men är inte färdig byggd än har bara monterat ditt allt och satt förgasarna på en grund inställning på 1 och en kvarts varv och bränsle regulator på nästan 0.2 bar.

När den väll är igång så skjuter den lågor ur innersta tratten medans resten går hyfsat bra.
Samt att den bludrar vi hastiga gas på drag har ej kört den ännu utan bara starta.

Hur ska jag göra nu?
Bilagor
Snapchat-4826000607812058212.jpg
Snapchat-4826000607812058212.jpg (677.01 KiB) Visad 590 gånger
Äldre förgasare brukar inte hålla tätt och släpper igenom bensin hela tiden (flödar). Då blir de omöjliga att justera på tomgång men kan funka på fullgas. Smäller det i avgasröret så brukar den gå för fett och hostar förgasaren så brukar den gå för snålt. Men börja med att synka dom så att alla drar lika mycket. Jag brukar höja tomgången och rycka en tändkabel åt gången och kolla så att motorvarvet faller lika mycket på alla cylindrar. Alternativt lägga handen för vardera insug och lyssna på varvtal och kolla att alla "suger" lika mycket. Ett rör eller slang kan funka för att höra bättre på enskilda insug. Sen får du gå över till finjustering och kolla färgen på tändstift efter testkörningar. Det kommer att ta tid och är en balansakt
Rengör sensorer parkingshjälp

Japp, fick bytt en fram och en bak för n&arin[…]

Växellådsolja

Tja. Undrar vad som skiljer mellan aw-1 och aw-2 s[…]

Hej på er! Har haft problem med min volvo a[…]

Yttre dörrlister lossnat

Jo tänkte de om ingen vet av några andr[…]