I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av jantt
Hej

Har 850 GLT 1992 med aut.växel.

Har monteret chipbox från dcb-tuning som är programeret i US. Dom säger att det är 25-30 HK och 35-40 Nm mer.
Har prövkört och den är mer pigg. Vett inte hur myckat fler HK den har. Får pröva på rullfelt.

I denna vecka kommer jag montere ny race header, katalysator och 2,5" avgassystem från simons.

âr det en bra ide att montere nya spridare ?
Användarvisningsbild
av Nexus
25-30 hk på en sugmotor. :lol: Det är inte 1 april idag. Är ju ungefär vad man får ut på en Turbo...

Hur långt har bilen rullat? Fullservad?
av jantt
Dom har garanteret det i US. Box har blivat specielt kod. Jag vil då testa på rullfelt.
Det går att kobla box till och från. Den är snabbere når box är koblat på :)
290.000 km och servad af mig :) jobbar att Volvo i Köpenhamn.
Användarvisningsbild
av P210
Om det är det detta företag du menar fick jag inget seriös intryck av dem;
http://www.dcb-tuning.dk/
...20 - 60 % flere hk... ..og op til 25% længere på literen... och inte vidare seriöst de erbjuder dessutom "Km justering af speedometeret"

Och trimma en gammal slirande automatare ??:-/ återkom gärna när du fått upp den på rullande landsväg/rullfelt, låt inte DCB-Tuning mäta bara, hitta en oberoende aktör...
av jantt
Återkommer när jag har målt på rullfelt :)
av Lövet
Glöm inte att mäta både med och utan trimningen. Annars är det meningslöst
av jantt
Har monteret header, katalysator och 2,5" avgassystem i går kväll. Nice sound :D
Bilen kânns som den blev snabbere :)

Tager på rullefelt nästa vecka och testar
av Lövet
2.4 (140) du syftar är ju en nedtrimmad 170 hästare så det är inte konstigt att den får stor effektökning. En GLT däremot kan man kanske hoppas på några enstaka hästkrafter, men inte mer.

Ja det är ju åtminstone relativt frivil[…]

Nästa elbil från Volvo?

EX60 ska presenteras nu i januari och börja p[…]

Byte drivaxel manuell V70FT -09

Det ska komma lite olja när du drar ur drivax[…]

Kan rekommendera spärrblock, speciellt vid […]