I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Hej,

Hade tänkt låna en väns PPC 2 för att se om jag har några felkoder för gasspjället.

Jag har en S80 2.4t som går som en påse nötter och är försatt i konstant limp mode. Dock försvinner det ibland och den går som vanligt. Min Kina-läsare ger felkoden p0121. Jag rengjorde spjället till ingen nytta. Bilen har gått nästan 27000 mil. Bilen fick ett nytt spjäll vid 12000, med vit lapp.

Vännen i fråga hävdar att det inte alls går att läsa ut felkoder med hans PPC? Utan den kan enbart användas till att trimma hans XC90 D5. Radera vet jag å andra sidan att man kan göra, för det gjorde jag med hjälp av hans PPC för att få bort airbag-lampan efter att jag tog bort klimatkontrollen med batteriet påkopplat..

Så till min fråga, kan man läsa ut felkoder med en BSR PPC 2? Isf hur? Manualen på nätet hittade jag inget i.

Tack på förhand!
Tråden får gärna flyttas om den är i fel forumdel.
nu hann du skriva innan jag fråga.

Om han inte har köpt detta så är det bara en låda som han trimmar sin bil med, felkodsläsaren köps till och laddas ner i PPCn
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PPC 3 felkodsläsare
Du som beställer en PPC 3 effektoptimering till din bil, kan nu köpa till en praktisk tilläggstjänst som vi kallar PPC 3 felkodsläsare. Även du som redan har köpt en PPC 3 effektoptimering till din bil, kan enkelt köpa till och ladda ner felkodsläsaren i efterhand via vår hemsida. Felkodsläsaren fungerar bara till din bil.

Hanterar alla styrenheter i bilen
I en modern bil finns det ett flertal olika styrenheter som kontrollerar alltifrån motor, transmission, ABS, airbag, radio, luftkonditionering och mycket mer. Till skillnad från de felkodsläsare som är vanligt förekommande på marknaden kan PPC 3 kommunicera med samtliga styrenheter i bilen. Felkoderna presenteras med felkodsnummer enligt standard tillsammans med en beskrivande text som förklarar vad felkoderna betyder. Samtliga felkoder kan även raderas vid behov.

• Läser alla felkoder
• Raderar alla felkoder
• Hanterar alla styrenheter

Felkodsläsaren är en mjukvara som laddas ner i din PPC 3-enhet. När du kopplar in PPC 3 i bilens diagnosuttag så kommer du, förutom att kunna trimma bilen, att kunna läsa och radera felkoder via displayen på PPC 3. Felkoderna kan sedan enkelt föras över från PPC 3-enheten till din egen inloggningssida på http://www.bsr.se/ppc. Där sparas hela din felkodshistorik.

Felkodsläsaren är inkluderad i vissa trimsatser till Volvo utan extra kostnad fr.o.m 2010.05.01. Till övriga PPC 3 trimsatser kan den köpas till för endast 495kr inkl moms.

Om du redan har PPC 3 till din bil kan du köpa till felkodsläsaren från denna sidan: http://www.bsr.se/ppc (logga in med ditt PPC-nummer och lösenord)

Om du ska köpa PPC 3 så kan du lägga till felkodsläsaren genom att välja den som tillval i trimsatsen för respektive bilmodell när du beställer PPC 3.

Ja det är ju åtminstone relativt frivil[…]

Nästa elbil från Volvo?

EX60 ska presenteras nu i januari och börja p[…]

Byte drivaxel manuell V70FT -09

Det ska komma lite olja när du drar ur drivax[…]

Kan rekommendera spärrblock, speciellt vid […]