I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av helgonet1
Hej

Funderar på att trimma bilen och har läst lite här på forumet i detta ämne. Vart nån som nämnde en trimfirma som heter GDM-performance, lät intressant så jag kollade upp detta. Det är ett sk mjukvarutrim (är inte så insatt i detta) det ska ju vara bättre än trimboxar typ ksr. Till min bil skulle det kosta 2500. För dessa pengar får jag 235 Hästar och 476 i vridmoment, ganska bra för det priset tycker jag. Har jämfört med bsr och rica osv. Ringde upp dem och frågade bl a varför det skilde så mycket i pris och svaret jag fick vart att de inte har många anställda, inte gör nån reklam osv, kommer inte riktigt ihåg allt han sade men det lät vettigt.

Antingen så åker man dit med bilen (ligger i Helsingborg) lr så demonterar man styrboxen och skickar den till dem så de kan ladda in mjukvaran och sen skickar det tillbaks det tillsammans med inbetalningsavi. De första två åren får man mjukvaran inprogrammerad gratis vid eventuella överskrivningar vid service på verkstan te x efter dessa två år så får man betala 1000:- för att få trimmet inprogrammerat igen. Själv är jag enormt sugen på att trimma bilen, det är ju inte nåra stora summor pengar det handlar om. Nån annan som hört talas om denna firma?
Användarvisningsbild
av Steffe3
Hört talas om dom, och dom verkar seriösa, men ligger lite långt bort från mig och jag behöver bilen (så jag kan inte skicka boxen). Så dom är tyvärr inget alternativ för mig, annars hade jag gärna testat dom jag med. Kanske får hoppas att dom har vägarna uppåt Södermanland nån gång :)
Användarvisningsbild
av Perra83
Fördelen med RICA är att du kan ladda i och ur trimmet när du vill.

235/476 är inte mycket. Äre en 185 el 205 hk som du har?
Användarvisningsbild
av ER
Med garanti utspädda pappershästar som fulfirmor alltid ger så det ser bra ut med 225,235, 246 whatever slöa åsnor ist. för 205 pigga. BSR/RICA spär på för att sälja och sen tar bort sin hand när det strular till sig och dom inte kan lösa det.
Heller garanterade hästar från polestar fast till ett något lägre antal men ändå mera än vad pappret säger och skillnad i det användbara vridet i stort sett försumbart.
Behovet av att ladda ur/påpeka fultrimmet vid service/besiktning/annan instans som går igenom fordonet är ju obefintligt när det är korrekt och lagligt gjort.
Vänta in hösten för inget säger att dom inte drar en kampanj igen likt förra året lyckade med fina priser på enda lagliga trimmet. 205hk/450nm på pappret kommer oavsett vilket att räcka och bli över även med maxlast på kroken bak eller vid behov av att sätta snorungar på plats.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jag hade köpt rica eller bsr. Självklart är polestar säkert bäst, och på forumet var man helst köper allt från ahlgrens bilar till glödlampor och spolarvätska hos auktoriserade ÅF kommer polestar alltid vinna.

Personligen gillar jag tanken på att rica är stora worldwide, och att bsr har ett bra rykte och finns kvar efter många år duger gott åt mej.
Lite tråkigt att programvaruuppdateringarna blir lite släpande, men när polestar erbjuder 8 hästar och ändrad trottelmapp på min motor för 10k blir man inte direkt såld
Användarvisningsbild
av helgonet1
Perra83 skrev:Fördelen med RICA är att du kan ladda i och ur trimmet när du vill.

235/476 är inte mycket. Äre en 185 el 205 hk som du har?
För min del så är det mycket då original är 185.
Användarvisningsbild
av helgonet1
TommyP86 skrev:Jag hade köpt rica eller bsr. Självklart är polestar säkert bäst, och på forumet var man helst köper allt från ahlgrens bilar till glödlampor och spolarvätska hos auktoriserade ÅF kommer polestar alltid vinna.

Personligen gillar jag tanken på att rica är stora worldwide, och att bsr har ett bra rykte och finns kvar efter många år duger gott åt mej.
Lite tråkigt att programvaruuppdateringarna blir lite släpande, men när polestar erbjuder 8 hästar och ändrad trottelmapp på min motor för 10k blir man inte direkt såld Bild
+1 (W)
av Droopy
och hur ofta strular ett trim, jag har varit med om det en enda gång på 20år och det var i en 740 där motorstörningslampan envisades med att tändas så fort man drog plattan i mattan.
Användarvisningsbild
av helgonet1
White skrev:Kör med BSR programvara i vår V70 2,4 och är nöjd. Det gjorde faktiskt stor skillnad, klart märkbart. :)
Har googlat på GDM-Performance och de har fått mycket bra kritik och de verkar seriösa med vettiga priser också. Tror att det får bli en trimsats från dem.

Hej på er! Har haft problem med min volvo a[…]

Ja det är ju åtminstone relativt frivil[…]

Nästa elbil från Volvo?

EX60 ska presenteras nu i januari och börja p[…]

Byte drivaxel manuell V70FT -09

Det ska komma lite olja när du drar ur drivax[…]