I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har läst igenom kategorin "trimning" i bästa förmåga, har fått svar på en del men där kvarstår fortfarande några saker jag inte riktigt kan reda ut.
Förhoppningsvis kan jag med hjälp av er lösa mina sista frågor.

Har en XC90 (163hk) 2011 som jag har fått för mig att optimera med BSR, dem känns väletablerade med deras optimering i förhållande till konkurrenternas effektbox som ska ligga under motorhuven.

Jag är i valet om jag ska köpa loss en egen box eller inte.
Frågan som hänger löst är när Volvo gör en mjukvaru-uppdatering om BSR-optimeringen försvinner?
Någon säger ja och nån säger nej - kan någon bekräfta vilket som gäller?
Jag känner inte behovet av boxen mer än av denna fråga om jag ska ha den eller inte (om ingen kan förändra min åsikt av någon annan anledning), då därför är svaret av rätt stor betydelse.

Vid svar Ja, innebär det att BSR-optimeringen aldrig motsvarar den senaste mjukvaru-uppdateringen?

Skickar BSR ut nya mjukvaror vid servicar eller det är den som är installerad från början man får använda sig av?
Anledning till denna fråga är BSR Sync 3 där BSR skriver att man kan ladda ner senaste mjukvaran på deras hemsida, i vilket sammanhang och intervall behöver man ladda ner den nya mjukvaran? Och handlar det om mjukvara till bilen eller endast till programmet i PPC-boxen?

Jag tänker på att det måste finnas någon anledning till varför Volvo bygger/installerar nya mjukvaror efter hand?

Tacksam för hjälp!

Ja det är ju åtminstone relativt frivil[…]

Nästa elbil från Volvo?

EX60 ska presenteras nu i januari och börja p[…]

Byte drivaxel manuell V70FT -09

Det ska komma lite olja när du drar ur drivax[…]

Kan rekommendera spärrblock, speciellt vid […]