I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Frågan gäller den här http://atechmotor.com/volvo/s70/24-25t- ... netventil/ ser att den har fått väldigt bra recensioner men finns det någon nackdel med den? Jag funderar på att inhandla en :)
Som sagt den verkar ge några hk mer och ett bättre mellanregister vilket inte är helt fel :)
Jag antar att min nuvarande magnet ventil sjunger på sista versen för ibland kikar turbon inte in så då får man släppa gasen och ge full gas på nytt. Ska se om jag kan få låna en magnetventil och testa ifall det blir någon skillnad innan jag beställer en. Någon som vet om det går att rengöra magnetventillen och med vad i så fall?

Bilen är föresten en S70 2,5T 99a
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Nej det blev ingen sådan den finns att köpa en exaktlikadan på något annat ställe kommer inte ihåg vilket men tror att priset på den var 800kr. Det enda som skiljer den och ATMS magnetventil är bara klister lappen som ATM satt på deras. Kan höra med en kompis det var han som tipsade mig om den andra.
Användarvisningsbild
av Severin
Ipd usa?

Frågan är ju om den verkligen är så mycke bättre än original då dom flesta som byter förmodligen har en sliten ventil där en original hade gjort stor skillnad

Vet inte vad de är värda och vad man ska[…]

VOC Service

2G/3G-näten har precis stängts ner i dit[…]

Har en 2022:a, levererad december -21, sedan i mar[…]

En dämpare låter grymt när den &ou[…]