- sön 16 nov 2014, 13:58
#918447
Samma skrot och korn. I grunden är ju 140 maskinen samma som 170 maskinen fast med annan mjukvara så håller gör den så det behöver du inte oroa dig för. Att det dels är olagligt med 40+ extra hästar, på en 170:a kommer du bara hamna inom felmarginalen då det på den med dessa trim ger ynka 10-12hk och 10-12nm extra och skillnaden kommer efter 5000rpm mellan motorerna så 140hk:aren är på ett sätt ,mera lättkörd. Har testkört båda i blindtest innan jag köpte min förra S60 för 10år sedan och märkte vid vanlig körning ingen skillnad då man inte ligger vid 4000+rpm då.
Dock är PPC/APC nödvändig för att ladda ur trimmet vid besiktning/service då det är tvärt emot polestar olagligt och försvinner när mjukvaran uppgraderas vid behov.
Just 140hk:aren är undantaget som bekräftar regeln att trim på sugis suger men absolut inte värt mer än 3000kr inkl. nödvändiga PPC. fantasipris på 6000kr inkl APC/PPC är skrattretande högt då det inte ens går att besikta med på annat än bil med 170 maskinen då 180hk är inom marginalen för mätfel och transmissionsförluster och hela paketet av ursäkter så en snäll tekniker kan släppa detta liksom övriga som har intresse av att stoppa trim, motsvarande på en 140 maskin är tvärnit direkt då det inte ens är i fantsin att den skulle ligga på 170-1780hk, då är det bättre skaffa en 170 maskin från början.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..