I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Marcusen
Hej! Ny på jagrullar, bör det här postas i en annan kategori så säg det! :)

Blev ägare av en V70N 2.5T i veckan! Tänkte höra här vilket sportsystem som låter bäst på bilen, det första jag tänkte var Ferrita, sen kom även Simons in i bilden via autotechs hemsida. Även JT superflow är en joker i leken. Vi pratar om cat-back till en början.
När det kommer till montering, är det bara att skruva isär grejerna, hänga av dem. På med avgaspasta (?) i skarvarna, trycka ihop grejerna, hänga tillbaka dem i befintlig upphängning, skruva ihop skarvarna med medföljande klämma, slänga i någon packning på något ställe(?) och sen klart? Är det inte svårare än så?

Har väl servat bilar själv förut så tummen är inte mitt i handen.

Mvh
av Marcusen
Att döma av youtube klippen så låter simons lite råare än ferrita. I och för sig så har jag innan bara sett när folk har slängt på 3" hela vägen och inte 2 1/2". Simon är lite billigare så lutar åt det :)

Tack för svaret, då ska jag beställa hem ett Simon catback! :)
av Marcusen
Tobzter skrev:JT'S 3" med 2 dämpare låter lagom.Ja körde jt med 1 dämpare de lätt mumma :)
Funtade på att köra på racepipen om man köpte Simons också (bara en dämpare) men funderade över ljudnivån. Om jag jämför med en kompis 855 T-gul som han kör 3" med hela vägen så går det ju inte att åka i bilen längre sträckor utan att få huvudvärk. Hur många dämpare det är kommer jag inte ihåg men det kan omöjligt vara fler än 1 när det låter så. Tycker det är på tok för högt, 2 1/2" med endast en dämpare måste ju vara optimalt? :o

Vet inte vad de är värda och vad man ska[…]

VOC Service

2G/3G-näten har precis stängts ner i dit[…]

Har en 2022:a, levererad december -21, sedan i mar[…]

En dämpare låter grymt när den &ou[…]