I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av reo91
Duktigt sugen på trim till bilen, har kollat på BSR och lite andra.
Någon som testat att trimma hos GDM Perfomance?

http://gdmperformance.se/index.php
av Knicken
Tyvärr inget svar på frågan om GDN då dom är helt okända för mej men oavsett så rekommenderar jag Autotech i alla väder.
Kör själv en 2,5 FT med Autotech steg 1 och är helnöjd som så många andra.
Användarvisningsbild
av reo91
Knicken skrev:Tyvärr inget svar på frågan om GDN då dom är helt okända för mej men oavsett så rekommenderar jag Autotech i alla väder.
Har kollat på de flesta men det är inget som tilltalar mig.
GDM är väldigt kända på just konvertering o trimning utav SAAB:ar.
De trimmar rätt så många bilar här i närområdet samt att de trimmar en del husbilar.

Man får ju dessutom mer för pengarna jämfört med de andra firmorna. Fler hästar än de andra.
Användarvisningsbild
av Ticken
GDM trimmet verkar ju inte vara modellspecifikt så vi tar och flyttar tråden till Motorrenovering och trimning så får ni förhoppningsvis mera svar.

/Ticken
av Droopy
reo91 skrev:
Knicken skrev:Tyvärr inget svar på frågan om GDN då dom är helt okända för mej men oavsett så rekommenderar jag Autotech i alla väder.
Har kollat på de flesta men det är inget som tilltalar mig.
GDM är väldigt kända på just konvertering o trimning utav SAAB:ar.
De trimmar rätt så många bilar här i närområdet samt att de trimmar en del husbilar.

Man får ju dessutom mer för pengarna jämfört med de andra firmorna. Fler hästar än de andra.
Deras specar får du ta med en nypa salt, kollat runt på ett flertal trim till div bilmärken och de effekt uppgifter de påstår att deras trim ger är inte helt sanningsenligt, det törs jag svära på.
av Mwi
Det blir säkert jättebra, ett källarföretag som brukar trimma Saab i närområdet. Det blir säkert perfekt på en Volvo, det behövs bara en snygg hemsida, höga uppgivna effekter och låga priser så är lyckan gjord för den som skapade hemsidan.
Det finns ett talesätt som även stämmer in på detta.
If you pay peanuts, you get monkeys.
Jag själv åker aldrig till en djurpark för att serva/optimera bilen, jag betalar för en riktig yrkesman.
PS. Du får intyg på den nya effekten så du kan besiktiga? Min bil är besiktigad med 258 hp på E85 :D
Användarvisningsbild
av reo91
Mwi skrev:Det blir säkert jättebra, ett källarföretag som brukar trimma Saab i närområdet. Det blir säkert perfekt på en Volvo, det behövs bara en snygg hemsida, höga uppgivna effekter och låga priser så är lyckan gjord för den som skapade hemsidan.
Jag själv åker aldrig till en djurpark för att serva/optimera bilen, jag betalar för en riktig yrkesman.
PS. Du får intyg på den nya effekten så du kan besiktiga? Min bil är besiktigad med 258 hp på E85 :D
Nu e det ju inte så att de bara trimmar SAAB:ar utan en hel del BMW, Toyota, Volvo m.m
Har blivit rekommenderad att trimma där, firman finns på de flesta motormässor här i Sverige och erbjuder trimning direkt på plats.
De är återförsäljare för "Celtic Tuning".

Varför besiktiga om bilen om jag får fråga?
Vad vinner du på detta?
Högre försäkringskostnad möjligen, förlorade garantier från tillverkaren.
av Mwi
reo91 skrev: Varför besiktiga om bilen om jag får fråga?
Vad vinner du på detta?
Högre försäkringskostnad möjligen, förlorade garantier från tillverkaren.
Ganska skönt att köra en bil som är besiktigad och godkänd, försäkringspremien är oförändrad med Volvia och Polestar.
Men om du har blivit rekommenderad att trimma där, varför frågar du om folks erfarenhet här? Du skriver ju själv att de är billiga och duktiga, så det är bara att köra. Erbjuder de trimning på plats på en massa olika motormässor, så är det säkert ett jätte duktigt företag.
av Jonas_latt
Mwi skrev:Det blir säkert jättebra, ett källarföretag som brukar trimma Saab i närområdet. Det blir säkert perfekt på en Volvo, det behövs bara en snygg hemsida, höga uppgivna effekter och låga priser så är lyckan gjord för den som skapade hemsidan.
På hur många ställen får du intyg?
Det är absolut inte vanligt. Och det är inte olagligt att chips så varför intyg? Då kan du ju spara kvittot om du vill visa att dem är chipad
DennisCA's Volvo 850 -97

Jag kommer bara ignorera det för tillfäl[…]

Intressant! Hade bilen inne på service f&oum[…]

https://bilwebauctions.se/septemberauktion-2-2025/[…]

Rätt spektakulärt att se ett större[…]