I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av swedda
Haft bilen i 2dagar nu, känner mig själv och börjar ju genast titta lite på chipp. är ju absolut ingen räser D2:an men, några hk till skadar ju absolut inte. till frågan, nån som har erfarenhet av motoroptimering.se ?

6000 spänn känns ganska rimligt om man håller de garantier de påstår tycker jag.
Användarvisningsbild
av crumpets
"Garantin" lär du aldrig få ut något på tyvärr. Det enda vettiga är i mitt tycke att ta någon av de aktörer som säljer stora volymer trimmjukvaror eftersom det i princip innebär att det är de mest vältestade. Förvisso trist att kunderna får stå för provningen, men en mjukvara som sålts ett par år av BSR, Rica eller Autotech skulle man hört om de innebar problem. Att köpa från ett hyfsat okänd firma som motoroptimering.se kan gå kanon men kan också gå åt skogen. Ju fler som köpt en produkt utan att klaga desto bättre.
av swedda
Följdfrågan blir om någon här har något tycke av de 3 stora eller är det hugget som stucket?
Användarvisningsbild
av crumpets
KCR har skitgrejor.

EDIT: Ska väl förtydliga och inte bara vara dryg. Alla typer av trimning tummar på marginalerna, men gör man det via OBD har trimmaren möjlighet att behålla vridmomentsbegränsningar vid växling och på lägre växlar för att skona drivaxlar och växellåda. KCR och andra boxar har inte tillgång till sån information ur ECU:n och ökar tyvärr vridet även under dessa omständigheter. Därför är de ingen bra idé.
av MikaelB
Är det någon som har en Drive eller D2 som har testat att göra motoroptimering hos Autotech? Blev det bra?
Är själv sugen på att göra det!
av PTV
Frågan är väl varför man skaffar en motorsvag bil och genast börjar fundera på diverse trim istället för att köpa rätt från början.

Vet inte vad de är värda och vad man ska[…]

VOC Service

2G/3G-näten har precis stängts ner i dit[…]

Har en 2022:a, levererad december -21, sedan i mar[…]

En dämpare låter grymt när den &ou[…]