I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av rolle
Vet av en 965 -02 kass motor.Kommer även en bra motor med att montera i.Är denna bil något att satsa på,Den går väl tystare och bättre än en 945:a.
av Addekarlsson
965 är en mycket mycket trevlig bil. :D
Jag köpte ju i fredags en 964, och den är mycket underbar att köra/åka i, då det är väldigt tyst samt mjuk och fin komfort. :D

Mvh/ Adde
av rolle
Finns det beg. delar att få tag i på skroten om man behöver.Motorn är den annars hållbar och så.
av Addekarlsson
http://www.fbt.se så kan du kika på tillgången på delar. :D

Svårt att säga, eftersom du inte skriver vilken motor det handlar om.
Sexorna som sitter i 960 kan jag inget alls om, men är det en B204FT, alltså 16 ventilers turbo, så är det en mycket hållbar motor, så länge man sköter service minutiöst.

Mvh/ Adde
av rolle
Finns det flera motoralt. På tal om komfort den måste väl vara mycket bättre än 945 -93:ans på alla sätt eller?945:an känns ganska styv och gammalmodig.
av Addekarlsson
Nu vet inte jag om jag känner till alla motoralternativ som finns i 960, men jag känner till följande:
2.5 liters rak sexa
3.0 liters rak sexa (den har jag i min)
2 liters 16 ventilers turbo (samma som jag hade i den 780 jag sålde i fredags)

Vad gäller komfort, så går det inte jämföra.
Automatisk nivåreglering bak, delad bakaxel (multilink), betydligt bättre isolerad från vägbuller mm...
960 är en av dom skönare bilar jag åkt, och då var min 780 bra nog skön bara den.
Men komforten i en 960 spöar lätt en 940, det kan jag lova. :D

Mvh/ Adde

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]