I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Semperfi
Fick idag mitt paket från bsr men lyckan var kort. Började dagen med att lämna bilen på 12000 mila service, hämtade den där och sen så hamta jag ut bsr sakerna men kan inte i helvete få ordning på detta. går ej att identifera har även gjort allt som skall göras.
kanske skulle ha valt någon annan leverantör.. eller e det jag som är rubbad?
av AutotechMotor
BSR har kollat vilken mjukvara du har i din bil och baserat trimfilen på det, sen har du åkt och laddat i ny mjukvara på servicen. Nu matchar inte programmet de gjort med det du har i bilen. Ha som regel att inte gå med på mjukvaruuppdateringar efter trim, då blir det problem och extrajobb.
Användarvisningsbild
av SvenB
Är det så illa att man inte kan uppdatera mjukvaran i bilen om man optimerat motorn? Är det då värt att få lite mer knuff på bekostnad av det, plus eventuella andra problem :?:
av AutotechMotor
När du beställer mjukvaran kollas din nuvarande upp, finns i Volvos databas. Du har uppdaterat mjukvaran sedan de gjorde ditt trimprogram helt enkelt.

Det är tyvärr så det funkar idag, man måste "bygga om" nuvarande mjukvara till ett trimprogram och när du ändrar det måste nya mjukvaran "byggas om". Det enklaste är ju att inte uppdatera, då har man inga problem. Andra alternativet är att kontakta BSR så de får göra ett nytt program, ev till extra kostnad.

Hoppas du hänger med, det är lurigt idag.
av Semperfi
Ännu ingen ordning på problemet. Hade inget att göra med att bilen var uppdaterad på volvo.
Har carit i kontakt med support och nu har dom bett mig vänta till på tisfag då resten av manskapet är tillbaka.
Det lustiga är att ppc säger att bilen inte är i läge 2.
vilket jag har den i.
Fattar inte ett dugg
av AutotechMotor
Det var ju synd, borde varit det med tanke på vad du skrivit som rubrik, blir just ett identifieringsfel när man varit och laddat ny mjukvara.

Hoppas du får hjälp snabbt nu då.

Intressant! Hade bilen inne på service f&oum[…]

https://bilwebauctions.se/septemberauktion-2-2025/[…]

Rätt spektakulärt att se ett större[…]

Buntar tråden lite eftersom jag själv &[…]