I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jimbooo
Är också intresserad !
Har en
V70 2.4, 140 hk,-01, PPC steg 1 + luftfilter
oxå om det går en
Octavia 1.9 Tdi -05, PPC steg 1+luftfilter
Användarvisningsbild
av Korny
Fraz skrev:
Korny skrev:Har varit i kontakt med SCT (och några andra företag) och i nuläget så har SCT inte någon färdig softloader till D5'an iaf, och då är det seriell programmering som gäller.

Mvh David
Vilka andra företag har du pratat med David?
/Fraz
Jag har varit i kontakt med SAM Steffanson, It's Fun, ChipCenter, Vtech och AutoTechMotor.
Här är några utdrag från de mail jag fått:

"Partikelfiltrets funktion och livslängd ändras inte efter chippning."
"Vi ökar både laddtryck och tiderna på spridarna plus en rad andra ändringar."
"Om Volvo skriver över din trimfil så ordnar vi in en ny mjukvara till dig baserad på Volvos uppdaterade, ingen kostnad för detta."

men även:

Om den nya mjukvaran skrivs över under uppdatering vid service så får du beställa en ny "chippning" och betala fullt pris för detta.

Det sista citatet kom från SAM Steffansson...

Inga konstigheter egentligen, vill bara kolla runt en del och inte "följa med strömmen" som ofta flyter mot BSR. (Bara döda fiskar flyter med strömmen som det heter :lol:. )

Har pratat med flera VAG ägare som haft problem med sina bilar efter dom blivit chippade hos BSR och dom har inte haft lätt att få hjälp.
Nu e de ju ingen traditionell chippning vi pratar om och inga VAG bilar heller, men jag har inget 100% förtroende för BSR.

Många som haft problem ism trimning har i efterhand uttryckt hur viktigt det är att ha bra support nära till hands, så jag väljer nog ChipCenter som har en återförsäljare här i Skara.
Att man sen fixar mjukvaran på egen hand med PPc lr SoftLoadern gör ju att man sköter detta själv, så då e ju allt lugnt så länge inget oförutsett inträffar...
MEN jag har inte beställt ännu, så inget är definitivt.

Och jag vet.... jag är velig... :oops:
Användarvisningsbild
av Fraz
Korny skrev:
Fraz skrev:
Korny skrev:Har varit i kontakt med SCT (och några andra företag) och i nuläget så har SCT inte någon färdig softloader till D5'an iaf, och då är det seriell programmering som gäller.

Mvh David
Vilka andra företag har du pratat med David?
/Fraz
Jag har varit i kontakt med SAM Steffanson, It's Fun, ChipCenter, Vtech och AutoTechMotor.
Här är några utdrag från de mail jag fått:

"Partikelfiltrets funktion och livslängd ändras inte efter chippning."
"Vi ökar både laddtryck och tiderna på spridarna plus en rad andra ändringar."
"Om Volvo skriver över din trimfil så ordnar vi in en ny mjukvara till dig baserad på Volvos uppdaterade, ingen kostnad för detta."

men även:

Om den nya mjukvaran skrivs över under uppdatering vid service så får du beställa en ny "chippning" och betala fullt pris för detta.

Det sista citatet kom från SAM Steffansson...

Inga konstigheter egentligen, vill bara kolla runt en del och inte "följa med strömmen" som ofta flyter mot BSR. (Bara döda fiskar flyter med strömmen som det heter :lol:. )

Har pratat med flera VAG ägare som haft problem med sina bilar efter dom blivit chippade hos BSR och dom har inte haft lätt att få hjälp.
Nu e de ju ingen traditionell chippning vi pratar om och inga VAG bilar heller, men jag har inget 100% förtroende för BSR.

Många som haft problem ism trimning har i efterhand uttryckt hur viktigt det är att ha bra support nära till hands, så jag väljer nog ChipCenter som har en återförsäljare här i Skara.
Att man sen fixar mjukvaran på egen hand med PPc lr SoftLoadern gör ju att man sköter detta själv, så då e ju allt lugnt så länge inget oförutsett inträffar...
MEN jag har inte beställt ännu, så inget är definitivt.

Och jag vet.... jag är velig... :oops:
Ok, vet att det ibland uppstår problem vid chipning, har själv råkat ut för de. Det är därför jag vill ha PPC eller liknande, så man kan tanka i själv om det behövs.
/Fraz
Jag tror att ett så stort företag som BSR inte kommer att ge mer en 10% i rabatt. För att dem vet att dem e eftertraktade . Därför borde man ta offerter från flera företag o jämföra med Bsr så att dem känner sig något hotad, dem vill kanske inte tappa ca 20 kunder till konkurrenten.

Om man bara direkt går till Bsr så får man va nöjd med 10%.
Altenativan ska vara seriösa företag med dosa som man får med.

Bsr e nummer ett för mig.........tror jag?

Mvh H.T

http://www.garaget.org/?car=19635
ajja, får väll fråga ATM då... de e välkända de med. har dosa o allt... STC eler SCT har dosa med.. kan skicka mail till de med...

För är de så snåla och inte kan hosa upp 20% så är de riktigt snåla, För dosan kan inte kosta många kr. Och får de 20 nöjda kunder så vad finns det att förlora på de får alla fall bra betala för sin sak?

Och de säger att de tar betalt för programvaran.. de har nog redan tjänat ihop pengarna på de timmarna de har lagt ut på just den programvaran!

Så tycker man ska pressa de lite, säkert nån som känner nån om jobbar på bsr eller så här på forumet?

20 (personer) * 6320kr (20%) = 126400 kr till företaget.

25 pers = 158000

30 pers = 189600

SOm sagt de kan tjäna en hel del slant. Eller annars kan de vara snåla och andra går till andra firmer.. För man gjorde denna tråd var det just utpunkten av minst 20% annars kan de lika gärna kvitta o köpa trimmet (enlit min mening) Då kan man köpa det själv och få 10% som många forum har. Tyckte jag såg nån från BSR som reggade sig på detta forum för den dära PPC boxen som kan av läsa fel koder?)
Xioz skrev:ajja, får väll fråga ATM då... de e välkända de med. har dosa o allt... STC eler SCT har dosa med.. kan skicka mail till de med...

För är de så snåla och inte kan hosa upp 20% så är de riktigt snåla, För dosan kan inte kosta många kr. Och får de 20 nöjda kunder så vad finns det att förlora på de får alla fall bra betala för sin sak?

Och de säger att de tar betalt för programvaran.. de har nog redan tjänat ihop pengarna på de timmarna de har lagt ut på just den programvaran!

Så tycker man ska pressa de lite, säkert nån som känner nån om jobbar på bsr eller så här på forumet?

20 (personer) * 6320kr (20%) = 126400 kr till företaget.

25 pers = 158000

30 pers = 189600

SOm sagt de kan tjäna en hel del slant. Eller annars kan de vara snåla och andra går till andra firmer.. För man gjorde denna tråd var det just utpunkten av minst 20% annars kan de lika gärna kvitta o köpa trimmet (enlit min mening) Då kan man köpa det själv och få 10% som många forum har. Tyckte jag såg nån från BSR som reggade sig på detta forum för den dära PPC boxen som kan av läsa fel koder?)

HAR AUTOTECH DOSA???....
Jag tror inte det?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 17

Vad har du för bilmodell samt årsmodell[…]

Om moderator så önskar kan han/hon rade[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240