Fraz skrev:Jag har varit i kontakt med SAM Steffanson, It's Fun, ChipCenter, Vtech och AutoTechMotor.Korny skrev:Har varit i kontakt med SCT (och några andra företag) och i nuläget så har SCT inte någon färdig softloader till D5'an iaf, och då är det seriell programmering som gäller.Vilka andra företag har du pratat med David?
Mvh David
/Fraz
Här är några utdrag från de mail jag fått:
"Partikelfiltrets funktion och livslängd ändras inte efter chippning."
"Vi ökar både laddtryck och tiderna på spridarna plus en rad andra ändringar."
"Om Volvo skriver över din trimfil så ordnar vi in en ny mjukvara till dig baserad på Volvos uppdaterade, ingen kostnad för detta."
men även:
Om den nya mjukvaran skrivs över under uppdatering vid service så får du beställa en ny "chippning" och betala fullt pris för detta.
Det sista citatet kom från SAM Steffansson...
Inga konstigheter egentligen, vill bara kolla runt en del och inte "följa med strömmen" som ofta flyter mot BSR. (Bara döda fiskar flyter med strömmen som det heter :lol:. )
Har pratat med flera VAG ägare som haft problem med sina bilar efter dom blivit chippade hos BSR och dom har inte haft lätt att få hjälp.
Nu e de ju ingen traditionell chippning vi pratar om och inga VAG bilar heller, men jag har inget 100% förtroende för BSR.
Många som haft problem ism trimning har i efterhand uttryckt hur viktigt det är att ha bra support nära till hands, så jag väljer nog ChipCenter som har en återförsäljare här i Skara.
Att man sen fixar mjukvaran på egen hand med PPc lr SoftLoadern gör ju att man sköter detta själv, så då e ju allt lugnt så länge inget oförutsett inträffar...
MEN jag har inte beställt ännu, så inget är definitivt.
Och jag vet.... jag är velig...