I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av perhall
T.M.Chiptuning - hur står sig de? Jag får ingen klarhet i om deras chip är till för att sänka förbrukningen framför allt eller höja effekten framför allt. Enligt gästboken på hemsidan är kunderna extremt nöjda...
Användarvisningsbild
av Fraz
perhall skrev:T.M.Chiptuning - hur står sig de? Jag får ingen klarhet i om deras chip är till för att sänka förbrukningen framför allt eller höja effekten framför allt. Enligt gästboken på hemsidan är kunderna extremt nöjda...
Vet inte om detta är intresant, då man "chipar" genom ODB så görs det hos dom och man har ej möjlighet att ta ut programvaran eller få den uppgraderad som man kan hos BSR. Där man får med sig en PPC enhet som tillhör bilen.
Jag kör på BSR, det känns bäst för min del.
Användarvisningsbild
av kalsjo
Jag är intresserad beroende på vad rabatten blir. Jag tycker även att SCT's Softloader verkar intressant. Kan man inte kolla med dem också?

Bil: V70N 2,4D -08
Trim: PPC Steg 1 (8900:-)
Användarvisningsbild
av Fraz
kalsjo skrev:Jag är intresserad beroende på vad rabatten blir. Jag tycker även att SCT's Softloader verkar intressant. Kan man inte kolla med dem också?

Bil: V70N 2,4D -08
Trim: PPC Steg 1 (8900:-)
SCT kan vara ett alternativ. Får man med sig Softloader´n hem med bilen? Varför frågar jag när jag kan klicka in till dom istället.......
Fraz
Användarvisningsbild
av Fraz
Jag får ju 5hk och 20Nm mer av SCT :D :D :D :D
Vill ha trim NU!!!!.....
Användarvisningsbild
av kalsjo
Man behöver inte ens åka dit, man bara anger
* Bilens VIN/Chassi nummer
* Manuell eller Automatlåda
* Leveransadress
så skickar de Softloadern med korrekt mjukvara med posten. Skulle bilens originalmjukvara uppdateras vid en service är det bara att ladda ned en ny uppdaterad mjukvara via internet från SCT och ladda i bilen. Man kan byta mellan original och optimerad mjukvara hur ofta och när man vill iom att allt lagras i Softloadern. Gissar att PPC:n fungerar likadant...

Mitt problem är att jag inte vet vilket företag (BSR/SCT) eller mjukvara som är "bäst"? Det är ju samma pris hos både BSR och SCT och skillnaden i effekt mellan de båda är ju försumbar, så då är det ju bara kvalitet/funktion på mjukvara och Softloader/PPC samt support om det blir strul som återstår att bedöma för att kunna göra sitt val.
Användarvisningsbild
av Korny
Har varit i kontakt med SCT (och några andra företag) och i nuläget så har SCT inte någon färdig softloader till D5'an iaf, och då är det seriell programmering som gäller.

Mvh David
Användarvisningsbild
av kalsjo
Korny skrev:Har varit i kontakt med SCT (och några andra företag) och i nuläget så har SCT inte någon färdig softloader till D5'an iaf, och då är det seriell programmering som gäller.

Mvh David

Ja, när det gäller V70II. Till V70N finns Softloader. I alla fall enligt deras hemsida.
Användarvisningsbild
av Fraz
Korny skrev:Har varit i kontakt med SCT (och några andra företag) och i nuläget så har SCT inte någon färdig softloader till D5'an iaf, och då är det seriell programmering som gäller.

Mvh David
Vilka andra företag har du pratat med David?
/Fraz
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 17

Om moderator så önskar kan han/hon rade[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Tog loss plåtlocket och tittade ner i h&arin[…]

Hej! Mitt första inlägg här, hoppa[…]