I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Aussiejj
White skrev:Jepp! Sitter ett K&N filter i luftburken nu.
Jag bytte samtidigt till Ferrita rostfritt 2,5tum och när man varvar låter det gott:)
av LaRy
Hej! Tyvärr gick inte min trimning lika smidigt. Kopplar in PPC'n, istället för Tune car kommer Read car, d.v.s. enheten läser ut mina data eftersom de ej passar till PPC'n. Jag kopplar upp mig mot BSR's server enligt anvisningar och får med en gång en uppdatering av mjukvara samt rekommendation att åter ansluta till bilen.
Åter igen kommer Read car och jag läser ut. Åter igen synkar jag enheten mot BSR's server som svarar att enheten är uppdaterad, anslut till bil.
Jag har anmält problemet på deras supportsida och nu återstår att se ifall de kan lösa det hela snabbt och smidigt. Jag ger dem en chans till samt max 5 dagar. Om det ej funkar på tredje försöket kommer jag att häva köpet enligt Konsumentköplagen med anvisning att produkten ej fungerar på avsett sätt, d.v.s. en programvara avsedd för min specifika bil fungerar ej.
Bilens mjukvara är garanterat Volvo's original. De första 9 månaderna rullade den som demobil hos Reijme's i Örebro, därefter har jag varit den enda föraren. Därför vet jag att ingen "okunnig" mixtrat med den. En fundering, förr i tiden gick det ett rykte att man gärna stoppade in några extra hästar i Demobilar. Kan det vara något sådant som spökar? Är den en 170 hästars utan att jag vet det?
Användarvisningsbild
av White
Tråkigt att det inte fungerar. BSR brukar vara snabba med support faktiskt, Jag kopplade upp min PPC mot Sync och dom kunde se
att trimmet kommit in i bilen som det skulle. Du får väl skicka din mjukvara till BSR så dom skräddarsyr en ny trimvariant åt dig. Är du
säker på att du gör rätt när du syncar din PPC? Har svårt att tro att du skulle ha 170hk i din faktiskt, är nog bara en myt det där om
demobilarna.

Får du upp detta på din skärm?
Bilagor
namnlös.jpg
namnlös.jpg (26.18 KiB) Visad 5015 gånger
av LaRy
Ja, jag får upp den sidan på skärmen och får så att säga kommunikation med deras server. BRS har även mitt VIN nummer och reg. nummer. Skall bli intressant att se hur supporten fungerar. Man vill ju inte trassla allt för mycket med dessa grejer. Även jag får upp bromsfel och airbags-fel i samband med Read car.
av LaRy
BSR support svarade snabbt. Bra! Efter en del brevväxling där de ville kolla om det var handhavandefel, misstänker de fel på PPC'n, som jag skall skicka tillbaks för kostnadsfritt utbyte.
av LaRy
Hej! Vill meddela att jag fick en ny PPC en vecka. Jag har nu installerat det nya "trimmet" helt problemfritt, så felet låg i PPC'n.
Det gick något bättre i prestanda, men det var svårt att kolla ikväll. Mörkt, regn, tät trafik m.m. Men nog öppnar spjället bättre och ett råare ljud med gasen i botten. Vad jag förstår så tar det några mil för bilen att lära sig.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
V60cc -20 halvljus funktionsfel

Internt glapp eller kabelbrott i strålkastar[…]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]