- lör 06 dec 2014, 13:28
Hej! Tyvärr gick inte min trimning lika smidigt. Kopplar in PPC'n, istället för Tune car kommer Read car, d.v.s. enheten läser ut mina data eftersom de ej passar till PPC'n. Jag kopplar upp mig mot BSR's server enligt anvisningar och får med en gång en uppdatering av mjukvara samt rekommendation att åter ansluta till bilen.
Åter igen kommer Read car och jag läser ut. Åter igen synkar jag enheten mot BSR's server som svarar att enheten är uppdaterad, anslut till bil.
Jag har anmält problemet på deras supportsida och nu återstår att se ifall de kan lösa det hela snabbt och smidigt. Jag ger dem en chans till samt max 5 dagar. Om det ej funkar på tredje försöket kommer jag att häva köpet enligt Konsumentköplagen med anvisning att produkten ej fungerar på avsett sätt, d.v.s. en programvara avsedd för min specifika bil fungerar ej.
Bilens mjukvara är garanterat Volvo's original. De första 9 månaderna rullade den som demobil hos Reijme's i Örebro, därefter har jag varit den enda föraren. Därför vet jag att ingen "okunnig" mixtrat med den. En fundering, förr i tiden gick det ett rykte att man gärna stoppade in några extra hästar i Demobilar. Kan det vara något sådant som spökar? Är den en 170 hästars utan att jag vet det?